سایه «طوبی» بر امپراطوری کلانتری در لواسانات

    کد خبر :565135

امروز پس از سالها متوجه میشویم که در وانفسای بذل و بخشش اراضی ملی به نام طرح خودکفایی، طوبی کلانتری سهم خود را هم از سفره اراضی ملی منظور کرده: یک زمین ۴ هکتاری در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسان که با تصرفی بیش از ۱۵۰۰ متر مازاد در اراضی ملی همراه است.

طرح طوبی، که در دهه هفتاد و در زمان تصدی عیسی کلانتری در وزارت جهاد کشاورزی و به دستور وی به منظور احداث باغ در اراضی ملی راه‌اندازی شد همواره به عنوان طرحی مخرب و پوششی برای زمین‌خواری شناخته شده است؛ طرحی که تاکنون به واسطه آن، بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شده است و جالب‌ آنکه بخش عمده این اراضی به جای آنکه به کشاورزی اختصاص یابند قربانی تغییر کاربری شده و در برخی موارد به تشکیل پرونده‌های تخلف در محاکم قضایی کشور انجامیده‌اند.

اما حالا پس از سال‌ها متوجه می‌شویم که در وانفسای بذل و بخشش اراضی ملی به نام طرح خودکفایی طوبی، کلانتری سهم خود را هم از سفره اراضی ملی منظور کرده است: یک زمین 4 هکتاری در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسانات که بر اساس اسنادی که در اختیار تسنیم قرار گرفته، با تصرفی بیش از 1500 متر مربع مازاد در اراضی ملی همراه است.

به گزارش تسنیم،حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات در این باره می‌گوید: این 4 هکتار سالها پیش در راستای اجرای طرح طوبی برای گردوکاری به آقای کلانتری واگذار شده شده است.

اما آیا زمین 4 هکتاری آقای مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با درختان گردو پوشیده است؟

به گفته منابع آگاه، ویلاسازی در این 4 هکتار و استفاده از منابع آب منطقه برای آبیاری درختان، موضوعاتی است که بارها مورد اعتراض مردم منطقه واقع شده است. علت واگذاری این مساحت از راضی ملی به عیسی کلانتری و چرایی ساخت و ساز در آن از مهم‌ترین مواردی است که انتظار می‌رود با پیگیری مراجع قضایی پاسخ شفاف آن در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

 

جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست:

باسلام و احترام،
پیرو انتشار خبری با عنوان”سایه «طوبی» بر امپراطوری کلانتری در لواسانات” در تاریخ ۹ تير ۱۳۹۸در آن خبرگزاری(پایگاه خبری)، خواهشمند است دستور فرمایید تکذیبیه این سازمان در همان صفحه منتشر شود.

در پی درج خبری با عنوان”سایه «طوبی» بر امپراطوری کلانتری در لواسانات”در تاریخ 9 تير ۱۳۹۸ در سایت آن خبرگزاری ، به اطلاع هم میهنان ارجمند و مخاطبان گرامی می رساند:
خبر مذکور، کذب محض است و علاوه بر تکذیب خبر فوق، یاد آور می شود صورت اموال و دارایی های آقای دکتر کلانتری، مطابق قانون و در دفعات مختلف، به قوه قضاییه اعلام شده است. ضمنا حق پیگیری حقوقی این ادعاها و اخبار کذب در مراجع قضایی، از جانب شخص ایشان و سازمان حفاظت محیط زیست، محفوظ است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید