سخنگوی طالبان: آمریکایی ها بروند، صلح می آید

    کد خبر :564986

سخنگوی گروه طالبان تاکید کرد افغانستان زمانی به صلح می رسد که نظامیان اشغالگر آمریکایی، خاک این کشور را ترک کنند.

«ذبیح الله مجاهد» در گفت و گوی تلفنی با یک شبکه تلویزیونی افغانستان، آمریکا را عامل تهاجم فرهنگی و اخلاقی در میان جوامع اسلامی معرفی کرد.

وی گفت: کشور افغانستان اشغال شده و هر عملی که از سوی آمریکایی‌ها در کشورهای اسلامی صورت می گیرد، با هدف بدنام کردن اسلام در این کشورها است.

مجاهد افزود: آمریکایی‌ها ذهنیت مردم را منحرف ساخته و فحشا را در کشورهای اسلامی رواج می‌دهند.

سخنگوی طالبان در بخش دیگری از این گفت و گوی تلفنی در پاسخ به تعریف «آزادی بیان» اظهار داشت: تعریف ما مشخص است، آزادی بیان باید در چارچوب و معیارهای اسلامی باشد.

«انتقادات را قبول داریم. اما اینکه آزادی بیان به معنای توهین علیه یک گروه خاص باشد، نمی‌پذیریم.»

وی افزود: موضوعات باید مستدل و مستند ارائه شود. آزادی بیان به معنای توهین به نظام و احکام اسلامی نیست. این آزادی را قبول داریم که از حکومت ما انتقاد صورت گیرد، اما آزادی بیان مدنظر کشورهای غربی را قبول نداریم.

مجاهد در بخش دیگری از این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد هجمه‌ها علیه طالبان در رسانه‌های افغانستان به دستور آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی طالبان در پاسخ به این سوال که «رسانه هایی که در مناطق تحت تصرف شما است، آیا مصونیت دارند؟» گفت: بله، آزادانه از آنها حمایت می کنیم. خانه هایشان آنجاست و با ما زندگی می کنند و در محیطی امن به کار خود مشغول هستند.

مجری شبکه تلویزیونی افغانستان با اشاره به تهدید رسانه ها از سوی این گروه از مجاهد پرسید: شما رسانه ها را تهدید کردید، آیا به این فکر نکردید که در آینده علیه شما جبهه گیری کنند و مطالب شما را منتشر نسازند؟

سخنگوی طالبان پاسخ داد: ما حتی به اندازه دو درصد هم در رسانه‌های افغانستان حضور نداریم. آنها تحت نظر کشورهای مختلف هستند. در گذشته هم مطالب ما را منتشر نمی‌کردند، الان هم نمی‌کنند.

مجاهد در پاسخ به سوال دیگری در تعریف «رسانه‌های بی طرف» گفت: یک رسانه باید به جای دروغ پردازی، حقیقت را بگوید. رسانه ها نباید فیلم هایی را منتشر کنند که خلاف اسلام و هنجارهای جامعه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید