ترامپ : دیدار با رئیس جمهور چین بسیار خوب و فراتر از انتظار بود

    کد خبر :564924

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با همتای چینی خود در «اوساکا» ژاپن این نشست را «بسیار خوب» توصیف کرد و مدعی شد دو طرف به مسیر اصلی بازگشته‌اند.

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مذاکرات دوجانبه خود را در حاشیه اجلاس سران اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 به پایان رساندند که ترامپ تأکید کرد که برآیند این نشست «بهتر از انتظار» بوده است.

روزنامه چینی «ساوث چینا مورنینگ پست» در این خصوص گزارش کرد، چین در خصوص نشست دو جانبه ترامپ و شی اعلام کرد که ترامپ موافقت کرده تا تعرفه‌های بیشتری بر کالاهای چینی وضع نکند.

نشست رؤسای جمهور چین و آمریکا در پشت درهای بسته به مدت 80 دقیقه ادامه داشت که البته 10 دقیقه کمتر از زمان برنامه‌ریزی شده به طول انجامید.

بر اساس این گزارش، زمانیکه از ترامپ در خصوص این دیدار سؤال پرسیده شد، بدون ارائه هرگونه جزئیاتی پاسخ داد که «نشست بسیار بسیار خوبی بود، بهتر از انتظار بود. ما درست به مسیر بازگشتیم».

روزنامه ساوث چینا مورنینگ پست گزارش کرد که رهبران دو کشور چین و آمریکا قرار است جزئیات بیشتری را در بیانیه‌ای اعلام کنند.

به گزارش فارس ، خبرگزاری چینی «شینهوا» گزارش داد که شی و ترامپ به توافق رسیدند تا مذاکرات اقتصادی و تجاری را از سربگیرند و آمریکا نیز موافقت کرده است که تعرفه‌های جدیدی بر کالاهای چینی تحمیل نکند.

سران اقتصادی جهان در نشست اوساکا قرار است امروز (شنبه) در خصوص تسریع اصلاحات سازمان تجارت جهانی به توافقاتی برسند.

روابط چین و آمریکا اخیراً به دنبال اقدام ترامپ در تعیین تعرفه 200 میلیارد دلاری بشطر کالاهای وارداتی چین و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در حمایت از جدایی‌طلبی تایوان رو به تیرگی رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید