مصباحی یزدی: کسی را انتخاب کنید که دلسوز محرومان باشد/ امروز آثار انقلاب در کوه‌ها هم مشاهده می‌شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۳۵

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: امیدوارم قدر این نظام را بدانیم و کسی را انتخاب کنیم که اسلام را بهتر بشناسد، حامی مستضعفان باشد و دلش بیش از سایرین برای انقلاب و اسلام بسوزد و اهل عمل و خدمت به محرومان باشد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم عمامه گذاری روحانیان حوزه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت روز مبعث، اظهار کرد: برای ما جای تردید نیست که راه سعادت انسان پس از بعثت پیامبر (ص) پیروی از شریعت اسلام است و همان‌طور که در قرآن هم آمده دین برتر در نزد خداوند اسلام است، بنابراین قرآن نیز با گرایش های پلورالیستی موافق نیست.
 وی افزود: جانشینان پیامبر بنا بر روایتی که از ایشان نقل شده است، علمایی هستند که در آخر الزمان می آیند و مسئولیت هدایت مردم را به عهده می گیرند که در واقع همان مسئولیت پیغمبر و ائمه معصومین است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کسی جانشین پیامبر می شود که اوصافش به ویژگی های پیامبر از هرکس شبیه تر باشد، گفت: چنین کسی باید دین را بهتر از هر کس بشناسد و در انجام وظیفه اش باتقوا عمل کند البته شاید در زمان خودمان هم شنیده باشید که افرادی در عملشان ضعفی وجود نداشت و حتی در تقوای فردی هم درست عمل می کردند اما چون تقوای اجتماعی و سیاسی قدرتمندی نداشتند، دشمنان از سادگی آنان استفاده کردند و حتی در مواردی به دست همان عالمان بی بصیرت ضربه هایی به اسلام زدند که خود دشمنان اسلام نتوانسته بودند، چنین کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در جامعه ایران، گفت: البته آثار انقلاب امروز در جامعه هم دیده می‌شود و به برکت خون های پاک شهدا و هدایت های های امام و مقام معظم رهبری با پیش از انقلاب تفاوت زیادی پیدا کردیم، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
مصباح یزدی با اشاره به نمونه ای از تاثیرات انقلاب در جامعه اظهار کرد: امروز من پس از قریب به هشتاد سال، به همراه دوستان سری به ارتفاعات اطراف نزدیک به ازگل زدم که در همین ارتفاعات به چشم خود دیدم که بانوانی، تفاب به چهره زده اند و به محض آنکه زمان نماز ظهر فرا رسید، سمت و سوی قبله را از ما پرسیدند و به نماز ایستادند.
وی افزود: چنین زنانی با چنین ظاهری را پیش از انقلاب، حتی در کنار مساجد هم نمی شد یافت، اما امروز ارتفاعات تهران که پیش از انقلاب جایگاه کسان دیگری بود امروز چنین کسانی را به خود می بیند و ما امروز شاهد آثار انقلاب اسلامی در کوهستان ها هستیم.
مصباح یزدی در پایان با اشاره به انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات تاکید کرد: امیدوارم قدر این نظام را بدانیم و کسی را انتخاب کنیم که اسلام را بهتر بشناسد و حامی مستضعفان باشد و دلش بیش از سایرین برای انقلاب و اسلام بسوزد و اهل عمل و خدمت باشد که اگر چنین نکنیم و بخواهیم بر اساس مسائل فامیلی و سایر مسائل کسی را انتخاب کنیم آن وقت ناشکری کرده ایم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید