موسوی: پایبندی اروپا مهم ترین دلیل ماندن ایران در برجام است

  • سیاسی
  • شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷
    کد خبر :564851

خبرگزاری اناتولی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که اجرای تعهد کشورهای اروپایی به توافق هسته ای مهم ترین دلیل ماندن ایران در این توافق است.

اناتولی ترکیه نوشت که موسوی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت که در صورت اجرای تعهد کشورهای اروپایی، ایران همچنان در این توافق باقی می ماند.

وی در ادامه افزود: اگر نتوانیم در این زمینه اطمینانی حاصل کنیم، یکی از گزینه‌ها خروج ایران از توافق هسته‌ای و گرفتن تصمیمات آتی است.

علی اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی ایران گفت: تهران آمادگی دارد که هر زمانی که لازم باشد، فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم خود را از سر بگیرد.

کشورهای اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس مصمم به ادامه تجارت مشروع با ایران هستند و از تجدید تحریم‌ها توسط آمریکا پشیمان شده اند.

موسوی با اشاره به برگزاری نشست روز جمعه وین گفت، ما انتظار داریم که تصمیم نهایی در مورد آینده توافق هسته‌ای از این نشست خارج شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: پاسخ سوال باقی ماندن ایران در توافق هسته‌ای بستگی به تصمیماتی است که در پایان این نشست گرفته خواهد شد.

دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایتخت اتریش ساعتی قبل، پس از نزدیک به سه ساعت و ۳۰ دقیقه مذاکره میان طرف‌های شرکت‌کننده به پایان رسیده است.

این نشست، ساعت ۱۲ به‌وقت وین در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

هدف از نشست امروز، اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان‌شده بود.

نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را رضایت‌بخش توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف در توئیتر خود نوشت: البته هرچند پیشرفت مورد نظر حاصل نشد اما قطعاً یک شکست نبود. همه شرکت‌کنندگان بر تعهد کامل به برجام به رغم وجود مشکلات تأکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید