طعنه عراقچی به «برایان هوک»

  • کامنت
  • جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸
    کد خبر :564735

معاون سیاسی وزیر خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «برایان هوک» درباره تأثیر تحریم ها بر ایران و تأکید بر پایبندی تهران به برجام، این اظهارات را «طنز روز» خواند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در صفحه توئیترش و در واکنش به اظهارات «برایان هوک» رئیس کارگروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، این اظهارات را «طنز روز» خواند.

به نوشته رویترز، «برایان هوک»، رئیس کارگروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری اقتصادی آمریکا بر تهران در حال کار کردن است و ایران را از منابع درآمد همیشگی خود محروم می کند، عنوان کرده که تحریم‌های آمریکا به ایران مجوز اینکه تعهدات هسته‌ای خودش را نقض کند، نمی‌دهد.

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌ جمهور آمریکا در امور ایران همچنین روز چهارشنبه پنجم تیر ماه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران، گفت که خروج واشنگتن از برجام ضروری بود.

هوک با ضروری دانستن خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ادعا کرد با تحریم‌هایی که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده‌اند مانع رسیدن عایدی 50 میلیارد دلاری به ایران شده‌اند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران با ادعای اینکه کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران موثر بوده و باعث آسیب رسیدن به اقتصاد ایران شده، افزود: «حزب‌الله، حماس و گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه هم از این بحران (اقتصادی) آسیب دیده‌اند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید