افت سهام آسیا و جهش قیمت طلا در انتظار تحولات جی‌۲۰

    کد خبر :564722

افزایش تردیدها در مورد این که دیدار روسای جمهورچین و آمریکا در اجلاس جی۲۰، بتواند منجر به کاهش تنش‌های تجاری شود، سهام آسیایی را پایین آورد و باعث جهش قیمت طلا شد.

روز جمعه، با افزایش تردیدها در مورد این‌که دیدار بسیار مورد انتظار رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، در اجلاس جی ۲۰ بتواند منجر به کاهش تنش‌های تجاری شود، سهام آسیایی افت و قیمت جهانی طلا جهش کرد.

سهام اروپایی در انتظار تحولات اجلاس جی ۲۰ بدون تغییر باقی می‌مانند. در ابتدای معاملات امروز فوتسی لندن ثابت بود، داکس فرانکفورت ۰.۱ درصد رشد کرد و کاک پاریس هم ۰.۰۲ درصد بالا آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۵ درصد افت کرد.

لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، دیشب گفت که ترامپ توافق کرده است دیدار روز شنبه او با رئیس‌جمهور چین، هیچ پیش‌شرطی نداشته باشد. اما او گفت که ترامپ تهدید خود برای وضع تعرفه جدید بر کل واردات چین را حفظ کرده است.

لری کودلاو همچنین گزارش وال‌استریت ژورنال در مورد اصرار چین برای لغو ممنوعیت‌های مربوط به غول ارتباطات این کشور، هوآوی، به عنوان بخشی از توافق تجاری را رد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۲۹ درصد افت کرد.

کامپوزیت شانگهای ۰.۶۰ درصد پایین آمد، سی‌اس‌آی ۳۰۰، شاخص شرکت‌های برتر چین، ۰.۶۴ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۸ درصد کاهش یافت.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۱ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد پایین آمدند.

شاخص دلار ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۶.۲۳۲ واحد رسید، اما همچنان فقط ۰.۴ درصد از پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود فاصله گرفته است.

با ضعیف ماندن قیمت دلار و نامشخص بودن سرنوشت تجارت جهان، قیمت خرید نقدی طلا ۰.۴۹ درصد جهش کرد و به ۱۴۱۶.۱۹ دلار برای هر اونس، رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید