اتحادیه اروپا مواضع خود در مورد بودجه ایتالیا را نرم‌تر کرد

    کد خبر :564581

مقامات ایتالیایی می‌گویند در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا به دست‌یابی به توافقی در مورد بودجه سال آینده این کشور، نزدیک‌تر شده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، مقامات ایتالیایی می‌گویند در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا به دست‌یابی به توافقی در مورد بودجه سال آینده این کشور، نزدیک‌تر شده‌اند. اگر این توافق صورت بگیرد، به رم اجازه خواهد داد مالیات خود را کاهش داده و هزینه‌کردها را تقویت کند، تا رشد اقتصادی خود را شکوفا کرده و به صورت تدریجی نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی ایتالیا را بهبود ببخشد.

معاون نخست‌وزیر ایتالیا، لوئیجی دی مایو، گفت اتحادیه اروپا اجازه داده است بودجه سال آینده خود را با کسری بیش از حد آستانه تعیین شده اتحادیه اروپا ببندد، به شرطی که این کار به ایتالیا کمک کند اقتصاد خود را شکوفا کرده و در نهایت نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی را کاهش دهد.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که یک معاون دیگر نخست‌وزیر، ماتئو سالوینی، هشدار داد که می‌تواند کابینه ایتالیا را تعطیل کند. چنین کاری، مذاکرات آینده بین بروکسل و رم را پیچیده‌تر می‌کند.

طبق گزارش روزنامه ایتالیایی کورییر دلار سرا، ماتئو سالوینی که رهبر جنبش ۵ ستاره ایتالیا است، گفت اتحادیه اروپا مواضع خود در مورد بودجه سال آینده ایتالیا را تعدیل خواهد کرد و این کشور قادر خواهد بود نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی را که در حال حاضر ۱۳۰ درصد است، ظرف چند سال آینده کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید