ایهود باراک با تشکیل یک حزب جدید وارد رقابت انتخاباتی با نتانیاهو شد

    کد خبر :564189

نخست وزیر پیشین اسرائیل حزب جدیدی را برای رقابت با بنیامین نتانیاهو در انتخابات سراسری که قرار است ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)برگزار شود، تشکیل داد.

به گزارش بازتاب، به نوشته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی، ایهود باراک، فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی (۷۷ ساله) در کنفرانسی خبری اظهار کرد، حزب جدید وی که نامش را فاش نکرد “پایگاهی برای یکپارچگی سیاسی” است.

باراک در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز گفت، وی در دولت تحت رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرکت نخواهد کرد و به جای آن برای یکپارچگی فراکسیون مخالفان وابسته به حزب “چپ میانه” تلاش خواهد کرد.

باراک گفت، لزومی نمی‌بیند که رهبر حزب “چپ میانه” باشد. هرکس که به بهترین نتیجه دست پیدا کند ، باید رهبری کند.

نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که حزب جدید باراک شش کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را کسب خواهد کرد.

باراک از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ پست نخست وزیری و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ پست وزارت دفاع این رژیم را بر عهده داشته است و بیشتر این سال‌ها را در دولت نتانیاهو سپری کرده است. وی همچنین سابقه فعالیت در سمت رئیس حزب کار را داشته و در سال ۲۰۱۱ حزب استقلال را تاسیس کرده است.

به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه ، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی مجددا به عرصه سیاست برگشته است و عزم خود را برای شکست وی در انتخابات آتی این رژیم جزم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید