واکنش سعد الحریری به کنفرانس بحرین

    کد خبر :564127

سعد الحریری نخست وزیر لبنان بالاخره نسبت به برگزاری کنفرانس منامه واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه الاخبار،سعد الحریری نخست وزیر لبنان با ابراز تعجب از اینکه برخی موضع دولت را در رابطه با کنفرانس بحرین را زیر سوال برده اند، گفت که دولت با پارلمان در رد این معامله همراه است. نخست وزیر لبنان اضافه کرد که نمی خواهم اضافه گویی کنم و قانون اساسیمان در رابطه با رد اسکان آوارگان فلسطینی کاملا روشن است.

حریری خطاب به نبیه بری اعلام کرد که موضع دولت مانند موضع شماست و امیدوارم که به حرف های یکدیگر و موضع لبنان با فلسطین چیزی اضافه نکنیم . وی همچنین خاطرنشان کرد که کنفرانس منامه لبنان را در میان سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری خود قرار داده، اما بااین وجود هیچ یک از وزیرانمان در آن حضور نیافته اند.

حریری در ادامه تاکید کرد که مسئله فلسطین در قلب همه مردم لبنان و اعراب است و هیچ کس نمی تواند در موضع حکومت در رابطه با این مسئله تردید کند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان چند روز پیش در اولین موضع رسمی لبنان نسبت به درخواست جارید کوشنر درباره مرحله اول معامله قرن اشاره کرد که جارید کوشنر منتظر موضع رسمی و کامل لبنان در رابطه با گام‌های مرحله اول طرحی است که با نام معامله قرن شناخته می‌شود و شامل سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلار در چندین کشور عربی و از جمله لبنان است.

بری اعلام کرد که سکوت رسمی لبنان در برابر این طرح به‌معنای پذیرش این اتفاق شوم نیست.

وی تصریح کرد که هرگز هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در لبنان و نیز در رابطه با جریان فلسطین و حقوق مردم این کشور در بازگشت به سرزمین و برپایی دولت مستقل و پایتخت آن قدس شریف وجود نخواهد داشت.

سکوت و تاخیر سعد حریری در اعلام مواضع لبنان در مورد معامله قرن علاوه بر اینکه نشان دهنده فشارهای عربستان بر متحدان منطقه‌ای این کشور در تایید معامله قرن است، ثابت می کند که خسارت‌های این معامله به اندازه‌ای است که حتی فردی مانند سعد حریری نیز که کاملا متکی به برنامه‌های کاری عربستان است، نمی تواند به صورت رسمی آن را تایید کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید