جان باختن سالانه نیم میلیون نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در جهان

    کد خبر :563963

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بر سیاست گذاری و همکاری بین المللی برای یافتن راه حل‌های مبتنی بر شواهد و تحقیق و تحلیل در مبارزه با سوءمصرف مواد تاکید کرد و گفت: سوء مصرف مواد هر ساله جان بیش از نیم میلیون نفر را در جهان می‌گیرد.

یوری فدوتوف همزمان با روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد و قاچاق مواد مخدر با بیان این که سو ء مصرف مواد یک مشکل پیچیده در میانه راه مسائل اجتماعی، امنیت و بهداشت عمومی است گفت: این مشکل قربانیان سنگینی در خانواده‌ها و جوامع می‌گیرد و هر ساله منجر به مرگ بیش از نیم میلیون انسان می‌شود.

وی با بیان این که روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر بر این بحران قابل پیشگیری و بر جستجوی جهانی برای یافتن پاسخ‌های موفق و پیشرفته تاکید می‌کند افزود: جامعه بین الملل مصمم به مقابله با مشکل مواد مخدر در جهان است و در اعلامیه وزرا که در اجلاس کمیسیون مواد مخدر در وین در ماه مارس امسال اتخاذ شد، بار دیگر بر این مهم تاکید کرد.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با اشاره به این که برای مؤثر بودن به رویکردهای جامع نیاز است تصریح کرد: راه حل‌های یکپارچه تنها زمانی ممکن هستند که نهادهای منصف و بشردوستانه عدالت کیفری، بهداشت و مددکاری اجتماعی دست در دست هم و همگام با هم کار کنند.

فدوتوف با اشاره به شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر “سلامت همگام عدالت– عدالت همگام سلامت” تصریح کرد: وابستگی به مواد به عنوان یک اختلال سلامت مزمن باید در راستای علم و استانداردهای بین المللی پیشگیری و درمان شود. این امر همچنین به منظور پر کردن خلاءها نیازمند اطمینان حاصل کردن از حضور جوانان و زنان است. همچنین مبارزه با تبعیض و ارتقای جایگزینهای زندان برای افراد مصرف کننده مواد همکاری بین نهادهای داخلی در عدالت و سلامت نیز از اهمیت بسزائی در این مسئله برخوددار است.

وی با بیان این که بازگشت به اجتماع و مقاومت علیه مواد می‌تواند در بازتوانی و ادغام مجدد در اجتماع و کمک به پیشگیری جرم و خشونت سودمند باشد اظهار کرد: ارتباط و تعامل خانواده با مدارس نیز در این حوزه نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که نیازمند درک بهتری از مشکلات مواد مخدر هستیم گفت: برای سیاست گذاری و همکاری بین المللی به راه حل‌های مبتنی بر شواهد و تحلیل نیاز داریم. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به حمایت از تمام کشورها به منظور همکاری و ارتقای رویکردهای متوازن سلامت مدار و حقوق مدار حقوق بشر و آرمانهای توسعه پایدار متعهد می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید