دبیرکل ناتو از افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی اعضاء در سال ۲۰۱۹ خبر داد

    کد خبر :563614

دبیرکل ناتو از افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی ناتو در سال ۲۰۱۹ خبر داد که آلمان نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند.

ینز استولنبرگ“، دبیر کل ناتو در بروکسل جدیدترین آمارها درباره هزینه های دفاعی اعضاء را اعلام کرد.

بر این اساس، شرکای اروپایی این ائتلاف نظامی و کانادا در سال جاری میلادی حدود 3.9 درصد بیشتر از سال 2018 در زمینه نظامی سرمایه گذاری خواهند کرد.

به گفته استولنبرگ این پنجمین سال پیاپی است که این هزینه های نظامی در ائتلاف ناتو افزایش می یابد. وی از مسیری خوب در این راستا سخن به میان آورده است. استولنبرگ انتظار دارد که در سال جاری میلادی هشت کشور عضو ناتو این هدف این ائتلاف نظامی یعنی رساندن بودجه نظامی خود به 2 درصد تولید ناخالص ملی را محقق کنند. وی تاکید کرد تا سال 2024 باید همه اعضاء به تحقق این هدف که ما در نشستی در سال 2014 درباره آن توافق کردیم نزدیک شوند.

به گزارش تسنیم ،دبیر کل ناتو همچنین عزم و اراده برلین برای افزایش بودجه نظامی خود را تمجید کرده و تصریح کرد که دولت آلمان اخیرا بزرگترین افزایش هزینه نظامی از زمان پایان جنگ سرد را خبر داده است.

آلمان مانند دیگر اعضای ناتو خود را موظف کرده است که هزینه های دفاعی خود را تا سال 2024 به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهد. با این حال تا سال 2020 افزایش بودجه تا سقف 1.37 درصد تولید ناخالص ملی بر اساس برنامه های مالی هدف قرار گرفته که این نرخ البته باید تا سال 2023 به 1.25 درصد کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید