مشخصات سیتروئن ۳c کراس اور فرانسوی

  • خودرو
  • سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۲
    کد خبر :563360

اولین نسخه از سیتروئن ۳c در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و نسل دوم آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. در ساخت این خود را از پلتفرم PF1 گروه پژو سیتروئن استفاده شد که ۳۶ ترکیب رنگی مختلف برای آن در نظر گرفته شده است. گروه خودروسازی سایپا سیتروئن c3 را وارد بازار خودرو ایران کرد.

طراحی خودروهای سیتروئن ظاهر متفاوتی را دنبال می‎کند و به همین علت عده خاص طرفدار آن‌ها هستند. نمای جلوی خودرو چهره تهاجمی دارد. جلو پنجره آن را دو نوار کرومی باریک که در نهایت به چراغ‌های زنون در بالای سپهر می‌رسد تشکیل می‌دهند. در نمای جانبی تفاوت رنگ سقف و آینه‌ها با بدنه به خوبی نمایان است و نوار سیاه رنگی که از ۷ عدد کپسول هوا تشکیل شده در پایین درها قرار گرفته است ( برای محافظت بدنه از خراش و ساییدگی طراحی شده است). در نمای عقب، سپر عقب با سپر جلو از نظر طراحی کاملاً هماهنگ است.

خودرو سیتروئن c3 یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری دیفرانسیل جلو دارد که در ۳۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر ۱۶۳ اسب بخار قدرت و در ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بحث ابعاد و اندازه‌ها می‌توانیم خودرو را یک هاچ بک کوچک با طول ۳.۹۹۶ متر، عرض ۱.۷۴۹ متر، ارتفاع ۱.۴۷۴ متر و فاصله محوری ۲۵۳۹ متر در نظر گرفت. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر و حجم باک آن ۴۵ لیتر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ۸.۲ ثانیه به دست می‎آید.

از امکانات رفاهی و تجهیزات استفاده شده در این خودرو می‌توان به: سیستم ترمز ضد قفل (ABS چهار کاناله، HAC، EBA، ASR، ESP و EBD)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، سیستم هشدار زمان استراحت راننده، سیستم کنترل فشار باد تایر، کنترل کشش، کنترل پایداری، کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، دزدگیر ضدسرقت پیشرفته، دوربین و سنسور پارک عقب خودرو با قابلیت نمایش فاصله، چراغ عقب هالوژن و سه بعدی، آینه‎های جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، نمایشگر لمسی ۷ اینچی چندرسانه‌ای و ۶ عدد بلندگو اشاره کرد.

به گزارش تابناک، از نقاط قوت این خودرو می‌توان به: طراحی جدید و متفاوت، پشتیبانی قوی، گیربکس دقیق و باکیفیت، شتاب و قدرت قابل توجه، سواری نرم و پایداری مناسب، ایمنی بالا و امکانات خوب در کنار کیفیت قابل قبول اشاره کرد. از نقاط ضعف این خودرو می‎توان: نبود زیر آرنجی جلو و عقب، فضای کم سرنشینان عقب، عرضه با تعداد محدود در بازار و نبود برخی امکانات مانند ساندروف را نام برد.

در بحث ایمنی این خودرو موفق به دریافت ۴ ستاره از موسسه EuroNCap و استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است. سواری سیتروئن ۳c نرم و خوب است و خودرویی است که در جاده‌های برون شهری می‎توان با اطمینان خاطر با آن رانندگی کرد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش سیتروئن c3 به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید