بی ام و Z4 زیر دستان داهلر تیونینگ

  • خودرو
  • سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :563248

به تازگی تست داینو بی ام و Z4 نشان داده است که این خودروی کوپه جذاب آلمانی قدرتی فراتر از عدد اعلام شده توس کمپانی سازنده را دارد. اما این دلیل نمی شود که عاشقان قدرت بیشتر منتظر نسخه M این خودرو نباشند .اما تا زمانی که بی ام و Z4 M روانه بازار شود شرکت های تیوینیگ مطرح جهان دست بکار شده اند تا با راهکارهای مخصوص خود ،قدرت و گشتاور موتور شش سلیندر Z4 را افزایش دهند.

برای آشنایی بیشتر بهتر است بدانیم که پیشرانه بی ام و Z4 در نسخه M40i موتور 6 سیلندر خطی است که بصورت استاندارد قدرتی برابر با 382 اسب بخار و گشتاوری برابر با 500 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. اگر این میزان از خروجی برایتان رضایت‌بخش نیست، با نصب کیت استیج 1 کمپانی تیونر داهلر می‌توان بیشینه قدرت خروجی این خودرو را به 402 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 620 نیوتن‌متر رساند. با نصب کیت استیج 2 این کمپانی بیشینه قدرت تولیدی این خودرو به مرز 435 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن نیز به 640 نیوتن‌متر می‌رسد که ارتقا قابل توجهی نسبت به نمونه استاندارد Z4 است.

به گزارش پردیس خودرو، البته تاکنون داهلر در خصوص پرفرومنس خودرو ناشی از افزایش قدرت و شتاب اطلاعاتی را منتشر نکرده است اما بطور قطع شتاب اولیه این محصول تیونینگ شده کمتر 4.4 ثانیه نسخه استاندارد است. ضمن اینکه یقینا بیشینه سرعت آن نیز نسبت به نمونه استاندارد افزایش خواهد داشت. لازم به یادآوری است که بیشینه سرعت نسخه استاندارد Z4 روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برای اینکه چاشنی Z4 M به این نسخه تیون شده تزریق شود، این تیونر یک سیستم اگزوز با چهار خروجی برای این خودرو نصب کرده است. ضمن اینکه یک اسپلیتر در زیر سپر جلو نصب شده و به جای رینگ‌های استاندارد، یک دست رینگ 21 اینچی برای این خودرو نصب شده است.

این تیونر با نصب یک سیستم تعلیق سخت‌تر با فنربندی کوتاه، ارتفاع Z4 تیون شده را کمتر کرده که این تغییر باعث بهبود هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو هم می‌شود. مضاف بر آن مشتریان قادر به سفارش سیستم تعلیق دیگری هستند که می‌توان سختی و ارتفاع آن را از درون کابین تغییر دارد. کمپانی داهلر قصد دارد که در ادامه قطعات فنی و تزیینی بیشتری را برای این خودرو راهی بازار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید