ترامپ: چین و ژاپن خودشان از تنگه هرمز محافظت کنند

    کد خبر :562944

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین موضع خود درباره خلیج فارس تاکید کرد که چین و ژاپن خودشان باید از تنگه هرمز محافظت کنند.

به دنبال مواضع معاون رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه تنها 10 درصد نفت آمریکا از تنگه هرمز عبور میکند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میگوید که چین و ژاپن خودشان باید از تنگه هرمز محافظت کنند.

ترامپ روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه ان بی سی هم گفته بود «آمریکا نیازی به تنگه‌ها ندارد.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به دنبال تحریک اوست، گفت: «نه، فکر نمی‌کنم اینطور باشد.»

ترامپ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران موجب افزایش شدید تورم و وضعیت بد اقتصادی شده، در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کند پیام اقدامات ایران چه باشد، مدعی شد: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند. و فکر می‌کنم که می‌خواهند توافق کنند. توافق من، هسته‌ای است. ببین، آن‌ها سلاح هسته‌ای نخواهند داشت. بحث تنگه‌ها نیست. می‌دانی که چین ۹۱% از نفتش را تنگه‌ها می‌گیرد؟ ما اصلا نیازی به تنگه‌ها نداریم. چون، چون از وقتی که من آمده‌ام، ما تولیدکننده شماره یک انرژی در جهان هستیم. خوب؟ آن‌ هم با فاصله زیاد.»

به گزارش فارس،ترامپ روز دوشنبه با تکرار این مواضع آمریکا د حساب توئیتری خود نوشت که کشورهای دیگر خودشان باید از کشتیرانی در خلیج(فارس) محافظت کنند.

ترامپ در ادامه توئیت خود برای چند صدمین بار باز هم تاکید کرد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

این درحالیست که مقامات ایرانی بارهای تاکید کرده اند هیچ وقت به دنبال تسلیحات کشتار جمعی نبوده و براساس فتوای مقام معظم رهبری داشتن تسلیحات اتمی را حرام میدانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید