با دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه درباره ایران رایزنی می‌کنم

    کد خبر :562823

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به نشست مشترکی که با دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید دارد گفت ایران و سوریه در دستورکار این مذاکرات قرار دارند.
به گزارش بازتاب به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از دیدار خود با مقامات عالی‌رتبه امنیتی آمریکا و روسیه با موضوع ایران و روسیه خبر داد.

نتانیاهو طی سخنرانی در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفت: «فردا نشست بی‌سابقه‌ای را برگزار می‌کنیم که دو قدرت جهانی یعنی آمریکا و روسیه را به اینجا می‌آورد».

به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، وی با اشاره به سفر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی و بازدید روز قبل او از کرانه باختری، اظهارد اشت: «من در گفت‌وگو با او بر اهمیت حضور خود در کرانه باختری برای حفظ عمق و آمادگی استراتژیک تاکید کردم».

نتانیاهو با ادعای اینکه حضور نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و زمین‌های خصوصی فلسطینیان باعث حفظ صلح در منطقه می‌شود، افزود: «عده‌ای هستند که می‌گویند حضور ما در کرانه باختری مانع حصول صلح است. من برعکس آن را می‌گویم. اگر ما آنجا نباشیم، جنگ و تروریسم و بی‌ثباتی حتمی است. همچنین این مشکلات به تمام جهت‌ها گسترش می‌یابد».

وی با اشاره تلویحی به اینکه تداوم حضور نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بخشی از طرح سازش آمریکا موسوم به «معامله قرن» است، گفت: «بنابر این، حضور ما یک سنگ‌بنای مهم در حفظ امنیت و ثبات در منطقه است. برداشت من این است که بولتون نیز با من موافق بود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از دیدار خود با «نیکولای پتروشف» دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در فلسطین اشغالی خبر داد: «ما قطعا درباره ایران، سوریه و پاره‌ای از دیگر مسائل جهت رسیدن به امنیت و ثبات در منطقه صحبت می‌کنیم».

بولتون نیز که از روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری مشترک با نتانیاهو درباره نگرانی‌های تل‌آویو حول امنیت منطقه گفته بود: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ، نگرانی‌هایی را که شما ابراز کردید کاملا درک خواهد کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید