احتمال تحریم اینستکس از سوی آمریکا در دور جدید اقدامات ضد ایرانی

    کد خبر :562789

یک رسانه غربی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعمال فشارهای جدید علیه ایران، از احتمال بالای تحریم کانال ایرانی متناظر اینستکس (ساتما) خبر داد.

وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه قرار است امروز دوشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدید را علیه ایران اعلام کند، عنوان داشت که به احتمال زیاد کانال ایرانی متناظراینستکس (ساتما) نیز در میان موارد تحریمی خواهد بود.

یک مقام نزدیک به خزانه‌داری آمریکا به «وال‌استریت ژورنال» گفت که در بین محدودیت‌هایی که قرار است روز دوشنبه آمریکا علیه ایران اعلام کند، احتمالاً تحریم کانال ایرانی متناظر اینستکس نیز وجود داشته باشد.

به نوشته وال استریت در این تحریم‌ها، دیگر بخش‌های اقتصاد ایران که هنوز تحریم نشده‌اند، مانند تولید کالاهای صنعتی یا مصرف‌کننده هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر، چندی قبل نیز یک مقام آگاه آمریکایی در گفتگو با بلومبرگ مدعی شده بود که آمریکا در حال ارزیابی اعمال تحریم‌های جدیدی بر ضد ایران است که یکی از این اقدامات ممکن است شرکت ایرانی متناظر با اینستکس را هدف قرار دهد.

به گفته این منبع، اینستکس ایرانی نهادی موازی با بانک مرکزی ایران است که پیش‌تر در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته است.

وی هم‌چنین ادعا کرده بود بانک مرکزی ایران استانداردهای جهانی در مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را رعایت نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید