تولید حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی برای گوشی های هوشمند

    کد خبر :562687

دوربین های نصب شده بر روی گوشی های هوشمند روز به روز حرفه ای تر می شوند و حالا خبرهایی در مورد تولید حسگری با دقت ۴۸ مگاپیکسل برای ارتقای دقت عکاسی گوشی ها شنیده می شود.

معمولاً شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، تولید قطعات دوربین‌های عکاسی گوشی‌ها و به خصوص حسگرهای آنها را به شرکت‌های ثالث می‌سپارند. سونی و سامسونگ با تبعیت از همین روند از تولید گوشی‌هایی در آینده با دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی خبر داده اند و حالا شرکت اومنی ویژن هم با تولید حسگر ۴۸ مگاپیکسلی خود به جمع این شرکت‌ها پیوسته است.

این حسگر که OV۴۸B نام دارد، اولین حسگر عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی ساخته شده توسط اومنی ویژن است که ابعاد آن تنها به ۰.۸ میکرون می‌رسد. ارتقای کیفیت زوم دیجیتال و ایجاد امکان عکس برداری در حالت‌های تله فوتو از مزایای حسگر یادشده محسوب می‌شود.

حسگر یادشده همچنین از فناوری پیورسل پلاس برای افزایش انباشت پیکسل ها بهره می‌گیرد و برای عکاسی در نور کم نیز پیکسل‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند که نتیجه کار تهیه تصاویری با دقت ۱۲ مگاپیکسل است. چند میکرولنز ۲ در ۲ هم برای کمک به فوکوس دقیق در نور کم بر روی حسگر مذکور نصب شده اند.

این حسگر علاوه بر عکاسی قادر به فیلم برداری ۴k با دقت ۶۰ فریم در ثانیه، فیلم برداری با دقت ۲K با دقت ۶۰ فریم در ثانیه، فیلم برداری ۱۰۸۰ پیکسلی با دقت ۲۴۰ فریم در ثانیه و در نهایت فیلم برداری ۷۲۰ پیکسلی با دقت ۴۸۰ فریم در ثانیه است و تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید