رمضانی: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان را مدرسه‌محور کردیم

    کد خبر :562434

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان پرداخت و گفت: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان را مدرسه‌محور کردیم.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش  درباره «برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان»، اظهار داشت: سیاست ما این است تا برنامه‌ها را مدرسه‌محور کنیم و به جرأت می‌توانم بگویم امسال اولین سالی است که اداره کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فقط دو برنامه کشوری دارد و تمام برنامه‌های ما در سطح مدرسه و منطقه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد رشد داشته است؛ به طوری که در سال گذشته 6 میلیون و 147 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند اما امسال بیش از 10 میلیون و 83 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های ما مانند برگزاری تئاتر و سرود در مدرسه برگزار شد این موضوع باعث ‌جریان‌سازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها و علاقه‌مندی آنها شد؛ در نتیجه در سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری از بین 10 میلیون و 83 هزار دانش‌آموز 2 هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد و مورد تقدیر قرار می‌گیرند؛ ضمن این دانش‌آموزان برگزیده به عنوان مربی در کانون‌های فرهنگی و هنری حضور خواهند داشت.

رمضانی درباره «برگزاری کلاس‌های تابستانی در مراکز فرهنگی و هنری آموزش و پرورش»، گفت: در سال گذشته جشنواره کانون‌های فرهنگی و هنری به صورت کشوری برگزار شد اما قرار است امسال جشنواره تولیدات کانون‌های فرهنگی و تربیتی در تابستان در استان‌ها برگزار شود و برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آن کلاس‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تابستان دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: برنامه مدرسه‌محور دیگر ما پایگاه‌های تابستانی است و برای دانش‌‌آموزان 3 استان گرفتار در سیل اخیر برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم؛ ضمن اینکه افتتاح پایگاه‌های تابستانی ما نیز در استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: باید 40 درصد دانش‌آموزان را در پایگاه‌های تابستانی مشارکت دهیم که برای تحقق این موضوع از ظرفیت مدارس، کانون‌های پرورشی، تربیتی و مجتمع‌های ورزشی استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس،رمضانی از فعالیت 1182 کانون فرهنگی، تربیتی در کشور خبر داد و افزود: این کانون‌ها در تابستان فعال می‌شوند؛ ضمن اینکه امسال پس از گذشت یک دهه که از نظر نیروی انسانی شاغل در کانون‌ها دچار مشکل بودیم، مشکل این افراد حل شد؛ به شکلی که قبلاً‌ مدیران کانون‌های ما مسؤولیت اداری نداشته و به عنوان مسؤول آموزشی بودند و در هفته 4 روز به کانون‌ها مراجعه می‌کردند اما با تمهیدات در نظر گرفته شده هر کس که مسؤولیت کانون‌ها را بر عهده بگیرد به عنوان نیروی اداری است و باید 44 ساعت در کانون‌ها حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون احکام مسؤولان کانون‌ها ابلاغ شده است، گفت: تلاش داریم تا در فصل تابستان از دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که به کانون‌های فرهنگی و تربیتی مراجعه می‌کنند، هزینه‌ای دریافت نکنیم اما در مناطق برخوردار هزینه‌هایی در این خصوص از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید