دستور جهانگیری برای کمک به مترو به بانک مرکزی ارجاع شد

    کد خبر :562096

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستور معاون اول رئیس جمهور پیرو نامه درخواستی شورا مبنی بر کمک به متروی تهران و استفاده از فاینانس به سازمان برنامه بودجه و‌ بانک مرکزی ارجاع شد.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز بحث اساسنامه‌های تیپ سازمان‌های شهرداری را بررسی کردیم زیرا سال گذشته اساسنامه‌ها تصویب شد اما با پیشنهادات وزارت کشور برای تغییرات مواجه شدیم.

وی گفت: بیشتر بحث تغییرات عبارتی بود چون وزارت کشور اساسنامه‌های کل کشور را زیر نظر دارد و برای آنکه یک هماهنگی بشود این ایرادات گرفته شده بود.

هاشمی گفت: برخی دوستان پیشنهاد داده بودند که برای مدیرعاملی و هیأت مدیره باید از نیروهای با تجربه استفاده کنیم در صورتی که برخی هم نظرشان این بود که از هر جایی بتوان نیروهایی را استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص چابک‌سازی و کوچک‌تر شدن شهرداری تهران نیز گفت: پیشنهاداتی برای کوچک‌سازی شهرداری به ما رسیده است اما هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

وی در خصوص دستور جهانگیری به سازمان مدیریت برنامه و بانک‌ها برای تسهیل در امر استفاده از فاینانس برای متروی تهران گفت: این دستور به سازمان مدیریت و بانک مرکزی رفته و باید از این پس شهرداری تهران پیگیری کند تا به نتیجه برسد.

محسن هاشمی در خصوص تجمع رانندگان مینی‌بوس‌های پلاک عمومی گفت: پورسیدآقایی به ما قول‌هایی داده است تا این موضوع برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران قول دادند هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنند گفت: ایشان قول ندادند، گفتند اگر پول بدهید این اتفاق می‌افتد.

محسن هاشمی گفت: ما امروز در حوزه تجهیزات مترو با مشکلاتی مواجه هستیم و‌ کمبودهایی داریم.

وی افزود: اولین واگن‌ها بیش از یک میلیون کیلومتر حرکت کرده اند و باید این‌ها اورهال شود و پس از بازسازی و اورهال مجدد به خط باز خواهند گشت.

به گزارش فارس،رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هم گفت: براساس تصویب باید ظرف یک ماه این انتخابات به نتیجه برسد و تا آخر تیر یا اول مرداد باید انتخابات به نتیجه رسیده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید