سندرز: ترامپ مسبب ایجاد بحران با ایران بوده است

    کد خبر :561944

یکی از نامزدهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه ایران، تأکید کرد که ترامپ به خلق بحران با ایران کمک کرد.

سناتور «برنی سندرز» یکی از نامزد دموکرات‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس نیوز» ضمن انتقاد از سوء مدیریت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به تشدید تنش میان ایران و آمریکا منجر شده، راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا را همچون «آتش انداختن در سبد پر از کاغذ و سپس (تلاش برای) خاموش کردن آن» دانست.

این نامزد دموکرات‌ها که یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترامپ به حساب می‌آید به اقدامات تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران اشاره کرد که بعد از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران، در ابتدا تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران گرفت و پس از آن منصرف شد.

ترامپ همچنین اردیبهشت سال گذشته نیز از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را احیا کرد.

سندرز در برنامه «Face the Nation» در این خصوص گفت: «(اقدامات ترامپ) همچون کسی است که آتش در سبد پر از کاغذ می‌اندازد و سپس آن را خاموش می‌کند. او به ایجاد این بحران کمک کرد و سپس حملات را متوقف کرد».

این نامزد دموکرات، ترامپ را متهم کرد که بر این باور است که «جنگ با ایران برای این کشور (آمریکا) خوب است».

به گزارش فارس ،زمانیکه مجری شبکه سی بی اس نیوز ادامه داد که ترامپ به دنبال حمله «محدود» به ایران بود، سندرز به تمسخر گفت:‌«اوه، فقط یک حمله محدود، اوه، متأسفم. نمی‌دانستم که حمله به یک کشور دیگر با بمب مشکلی نداشته باشد».

ترامپ روز گذشته (شنبه) در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران وضع خواهد کرد و برخی از این تحریم‌ها «کند» اجرا می‌شود و برخی «سریع‌تر» اجرا خواهد شد.

وی همچنین لفاظی‌های گذشته خود درباره اقدام نظامی علیه ایران را تکرار کرد و گفت اقدام نظامی علیه ایران تا زمانیکه مشکل را حل کنیم، روی میز قرار خواهد داشت.

روز پنجشنبه هفته گشته، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا را بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران بر فراز استان هرمزگان با استفاده از سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» ساقط کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید