نشست فوق‌العاده وزرای دارایی کشورهای عربی در آستانه کنفرانس بحرین

    کد خبر :561886

وزرای دارایی کشورهای عربی، امروز- یکشنبه- نشستی اضطراری در ستاد دبیرخانه کل اتحادیه عرب برای بررسی نحوه ایجاد شبکه امن مالی و حمایت از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه بحران مالی آن، برگزار می‌کنند.

تونس( رئیس اتحادیه عرب) ریاست نشست ویژه برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده خواهد داشت.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که با توجه به اقدام اشغالگران اسرائیلی در کسر مبالغ پرداختی به خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی از درآمدهای تشکیلات خودگردان که نقض توافق پاریس سال 1994 به شمار می‌آید، تشکیلات خودگردان با وضعیت بسیار سختی مواجه شده است.

«حسام زکی» دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، روز گذشته اعلام کرد، این نشست به درخواست «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب و پس از رایزنی و هماهنگی با طرف فلسطینی و با هدف بررسی ایجاد شبکه امن مالی برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار خواهد شد و در نشست افتتاحیه آن، دبیرکل اتحادیه عرب، وزیر دارایی تونس و وزیر دارایی فلسطین سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش تسنیم ،این نشست در فاصله 2 روز مانده به برگزاری «کارگاه اقتصادی بحرین» با موضوع «معامله قرن»، برگزار می‌شود. تشکیلات خودگردان این کنفرانس اقتصادی را تلاش برای فرار از مطالبات آن برای تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه به پایتختی قدس اشغالی، می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید