ضرورت ارائه لایحه اصلاح بودجه/ دولت ریخت‌وپاش‌ها را کم کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ ۸:۳۰
    کد خبر :561883

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی باید دولت هزینه‌های مازاد و ریخت‌وپاش‌های خود را کاهش داده و درآمد ارزی کشور را افزایش دهد.

محمود بهمنی با بیان اینکه بودجه کشور باید اصلاح شود، گفت: بودجه سال ۹۸ در اواخر سال گذشته و با توجه به شرایط آن زمان تنظیم شد در صورتی که شرایط در حال حاضر تغییر کرده است.

وی ادامه داد: دولت نمی‌تواند بر اساس مصوبه قبل عمل کند چرا که درآمد و شرایط ارزی امروز، با شرایط چند ماه قبل بسیار متفاوت است و درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر مطابقت ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید هر چه سریعتر لایحه اصلاح بودجه را متناسب با شرایط روز ارائه دهد، تصریح کرد: دولت باید بودجه فعلی را کنار بگذارد و بودجه‌ای بدون نفت، تنظیم کرده و به مجلس ارائه کند.

بهمنی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، دولت چاره‌ای جز ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس ندارد، تصریح کرد: ما با بودجه بدون نفت می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم و درآمدهای نفتی هم باید وارد صندوق توسعه ملی و در صورت ضرورت از آن استفاده شود.

وی با اشاره به راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، گفت: در وهله اول باید درآمد ارزی ایجاد کنیم که با افزایش صادرات، قابل تحقق است و همچنین فرارهای مالیاتی و یارانه‌های پنهان بسیار زیادی در کشور وجود دارد که با ایجاد شفافیت می‌توان از این طریق درآمد ارزی کشور را افزایش داد.

به گزارش مهر ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای افزایش درآمد دولت باید منابع از دست رفته احیا شود، خاطرنشان کرد: راهکار بعدی آن است که دولت هزینه‌های مازاد و ریخت‌وپاش‌های خود را کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید