اصلاح فرآیند اکران در «هنروتجربه»/ نیاز به مجتمع سینمایی داریم

    کد خبر :561873

مدیرعامل موسسه سینمایی «هنر و تجربه» با اشاره به اینکه اکران‌های ثابت در این گروه بیشتر می‌شود تاکید کرد در چنین شرایطی تعداد فیلم‌های نمایش داده شده در «هنر و تجربه» کمتر خواهد شد.

جعفر صانعی مقدم مدیرعامل مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه»  ضمن اشاره به حمایت از گروه سینمایی «هنر و تجربه» و گسترش فعالیت‌های آن در کشور گفت: خوشحالیم که آقای انتظامی از زمان ورود به سازمان سینمایی، از نظر معنوی حمایت خوبی از «هنر و تجربه» داشته است و به خوبی این را می‌داند که تنها مرکزی که پخش فیلم‌های فرهنگی، هنری و تجربی را در سینما نمایندگی می‌کند «هنر و تجربه» است. صحبت‌های رئیس سازمان سینمایی در مورد گسترش سینمای «هنر و تجربه» بسیار روحیه‌بخش است و ما نیز در ادامه این صحبت‌ها تلاش می‌کنیم در استان‌ها و با همکاری اداره‌های کل ارشاد جلساتی را برگزار کنیم تا هرچه سریع‌تر نمایش فیلم‌های این بخش را در استان‌ها گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ما به رئیس سازمان سینمایی این پیشنهاد را داده‌ایم که تعداد سالن‌های نمایش برای این گروه سینمایی افزایش پیدا کند و خوشبختانه آقای انتظامی نیز نسبت به این مساله توجه جدی دارد و ما نیز از تصمیمات وی برای توسعه اکران در سینمای «هنر و تجربه» استقبال می‌کنیم.

فیلم‌های فرهنگی در اکران آزاد شکست می‌خورند

این مدیر سینمایی تاکید کرد: شاید برخی از کارگردانان و صاحبان فیلم‌ها ترجیح می‌دهند فیلم آنها در گروه سینمایی «آزاد» اکران شود، اما مساله این است که این فیلم‌ها با تعداد بالای سالن سینما از فروش خوبی هم برخوردار می‌شوند یا نه؟

وی توضیح داد: هرچند در گروه سینمایی «آزاد» تعداد سالن‌های سینما زیاد است اما نمایش فیلم‌های فرهنگی غالباً در آنجا با شکست مواجه می‌شود و این در حالی است که در «هنر و تجربه» عزت لازم به آثار فرهنگی گذاشته می‌شود.

صانعی‌مقدم گفت: از سال گذشته در تلاش بودیم سالن‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» را افزایش دهیم و همچنین در تلاش هستیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد سالن‌های سینمایی در شهرستان‌ها را بیشتر کنیم. البته تاکید می‌کنم که تعداد سالن‌های سینما در تهران نیز باید افزایش پیدا کند.

«هنروتجربه» نیازمند یک مجتمع سینمایی است

وی تاکید کرد: معتقدم گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیازمند یک مجتمع با چندین سالن است که بتواند مخاطبان خود را گرد هم آورد. البته این امر با حمایت نهادهایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

برخی فیلمسازان در «هنروتجربه» به دنبال این هستند که بخشی از هزینه تولید را از گیشه دریافت کنند اما باید به این مساله توجه کرد که نباید میزان فروش فیلم را به هزینه تولید فیلم گره بزنند؛ بسیاری از فیلم‌های پرفروش در گیشه هم بازدهی اقتصادی ندارند
این مدیر سینمایی به سیاست دیگر این مؤسسه سینمایی اینگونه اشاره کرد: در تلاش هستیم تا اکران فیلم‌ها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را از حالت چرخشی به ثابت و با سانس بیشتر تغییر دهیم که این روند با آغاز سال جدید شروع شده است، البته این نوع از اکران به این معنا است که تعداد فیلم‌های کمتری فرصت نمایش در این گروه سینمایی را پیدا می‌کنند، در اکران ثابت سختگیری بیشتری برای انتخاب فیلم‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون، تعدادی از فیلم‌هایی که در گروه «هنر و تجربه» اکران شده‌اند به صورت ثابت به نمایش در آمده‌اند که شامل تعداد سانس‌های بیشتری بوده و تعدادی از فیلم‌ها نیز سانس چرخشی داشته‌اند که این فیلم‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. درباره اینکه فیلم‌ها بر چه اساس اکران ثابت می‌گیرند، باید توضیح دهم که این امر بستگی به این دارد که یک فیلم از چه کیفتی، چه نقدی و چه میزان استقبال از سوی مخاطب برخوردار باشد.

مدیرعامل مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» توضیح داد: هرچقدر کیفیت و استقبال از یک فیلم بیشتر باشد سانس‌های بیشتر و ثابت در اختیار فیلم قرار می‌گیرد.

افزایش اکران‌های منطقه‌ای «هنروتجربه»

وی همچنین با اشاره به اکران فیلم‌های هنر و تجربه در دیگر شهرها بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز از جمله شهرهای غربی و جنوبی کشور برای ایجاد امکان نمایش فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» با هدف افزایش اکران منطقه‌ای، برنامه‌هایی در دست داریم.

صانعی مقدم گفت: برخی از فیلمسازان در این گروه سینمایی به دنبال این هستند که بتوانند بخشی از هزینه تولید را از گیشه گروه سینمایی «هنر و تجربه» دریافت کنند اما باید به این مساله توجه کرد که نباید میزان فروش فیلم را به هزینه تولید فیلم گره بزنند، به خصوص که بسیاری از فیلم‌های پرفروش گیشه سینمای ایران هم بازدهی اقتصادی ندارند.

وی بیان کرد: تاکید می‌کنم برای ما بسیار مهم است که در تهران چند سالن سینما کاملاً در اختیار ما قرار گیرد. در حال حاضر تعدادی از سالن‌هایی که در اختیار گروه سینمایی «هنر و تجربه» قرار دارد اجاره شده و برخی دیگر از سالن‌ها نیز به صورت ۵۰ درصدی فیلم‌ها را نمایش می‌دهند. اگر چند سالن به طور کامل در اختیار ما قرار گیرد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

به گزارش مهر،مدیرعامل مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» تاکید کرد: در حال حاضر تعداد سینماهای «هنر و تجربه» در تهران ۱۱ سالن است که این تعداد بسیار اندک است.

وی توضیح داد: ما این قول را هم به رئیس سازمان سینمایی و هم علاقه‌مندان سینمای هنر و تجربه می‌دهیم که اگر چنین امکاناتی در اختیار گروه «هنر و تجربه» قرار گیرد، بخش عمده‌ای از معضلات فیلم‌های این بخش حل می‌شود و دیگر در اکران شکست نمی‌خورند.

صانعی مقدم در پایان گفت: مؤسسه سینمایی هنر و تجربه با روند جدیدی که در حوزه اکران در پیش گرفته است با نقدهایی هم مواجه خواهد شد، اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا طرح اکران با سانس‌های ثابت را به صورت جدی دنبال کنیم. البته تاکید می‌کنم که تنها آثاری به این شکل اکران می‌شوند که ظرفیت نمایشی خوبی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید