چرایی ساخت «داستان اسباب‌بازی ۴»

    کد خبر :561716

کارگردان و تهیه کننده «داستان اسباب‌بازی ۴» در گفتگویی از دلایل پذیرش ریسک ساخت این اثر آن هم تقریبا یک دهه بعد از پایان یافتن سه‌گانه قبلی پرده برداشتند.

جاش کولی فیلمساز و کارگردان کمپانی پیکسار و جوناس ریورا تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار از دلایل خود برای ساخت «داستان اسباب‌بازی ۴»، آن هم بعد از یک فرود موفق در پایان یک سه‌گانه از این اثر سخن گفتند.

کالی در مصاحبه‌ای گفت: این موضوع که چرا بعد از سه فیلم موفق از «داستان اسباب‌بازی» تصمیم به ساخت یک دنبال دیگر رفته‌ایم پر تکرارترین سوالی‌ست که این روزها از ما پرسیده می‌شود.

او افزود: این سوالی بود که من نیز زیاد از خودم پرسیده‌ام. بحث این نیست که چرا پیکسار باید به دنبال ساخت دنباله باشد، چراکه ۷ فیلم از ۱۱ فیلم این کمپانی، دنباله آثار قبلی بوده‌اند، اما آیا ما می‌توانستیم سراغ فیلمی برویم که این استودیوی انیمیشن‌سازی را به یک کمپانی بزرگ فیلمسازی تبدیل کند؟

جوناس ریورا گفتگو را اینطور ادامه داد: حقیقت این است که من با همه موافقم، «داستان اسباب‌بازی ۳» فیلمی فوق‌العاده بود و یک پایان درخور برای این قصه به حساب می‌آمد، اما ماجرا این است که آن سه‌گانه از زاویه دید اندی کامل شد؛ پسربچه‌ای که در طول آن سال‌ها بزرگ شد، قد کشید و در پایان قسمت سوم با تبدیل شدن به یک جوان دانشجو، اسباب‌بازی‌های خود را به بونی، دختر همسایه بخشید.

ریورا توضیح داد: اما این پایان قصه وودی – کلانتر اسباب‌بازی – نبود و او در مسیر زندگی خود داستان‌های بیشتری برای عرضه داشت. این مساله‌ای بود که تیم ما را به وجد آورد تا این اسباب‌بازی وفادار به صاحب خود را دنبال کنیم و یادمان بیاید از نزدیک به ربع قرن پیش با هر قسمت از «داستان‌اسباب بازی»، چه چالش‌های جدیدی برای وودی پیش ‌آمده است. در «داستان اسباب‌بازی ۲» وودی با بحران فرسایش، پارگی و کهنگی مواجه بود، اما او تعمیر شد و خود نیز به تعمیر رابطه‌های دوستی و خانوادگی برآمد. در «داستان‌ اسباب بازی ۳» داستان فیلم حول موضوع رویدادهای اجتناب‌ناپذیر زندگی بود و پذیرش این حقیقت از سوی وودی که بچه‌ای که به او عشق می‌ورزید، بزرگ شده است. حال چالش «داستان اسباب‌بازی ۴»، عوض شدن این جهان، آن کودک و یافتن هدف در زندگی جدید است.

ریورا ادامه داد: این اثر، فیلمی درباره فرصت‌های دوم و یادگیری مفهوم «رها کردن گذشته» است؛ امری که برای وودی طاقت‌فرسا است. این موضوع حقیقتی انسانی‌ است و ما فکر کردیم ارزش یک فیلم را دارد.

اکران «داستان اسباب‌بازی ۴» از ۱۱ جون در لس‌آنجلس آغاز شده و از دیروز به تمام ایالات متحده آمریکا گسترش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید