جدیدترین اخبار
1 تیر 1398 ساعت 16:33 فرهنگی و هنری کد خبر :561716

چرایی ساخت «داستان اسباب‌بازی ۴»

کارگردان و تهیه کننده «داستان اسباب‌بازی ۴» در گفتگویی از دلایل پذیرش ریسک ساخت این اثر آن هم تقریبا یک دهه بعد از پایان یافتن سه‌گانه قبلی پرده برداشتند.

جاش کولی فیلمساز و کارگردان کمپانی پیکسار و جوناس ریورا تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار از دلایل خود برای ساخت «داستان اسباب‌بازی ۴»، آن هم بعد از یک فرود موفق در پایان یک سه‌گانه از این اثر سخن گفتند.

کالی در مصاحبه‌ای گفت: این موضوع که چرا بعد از سه فیلم موفق از «داستان اسباب‌بازی» تصمیم به ساخت یک دنبال دیگر رفته‌ایم پر تکرارترین سوالی‌ست که این روزها از ما پرسیده می‌شود.

او افزود: این سوالی بود که من نیز زیاد از خودم پرسیده‌ام. بحث این نیست که چرا پیکسار باید به دنبال ساخت دنباله باشد، چراکه ۷ فیلم از ۱۱ فیلم این کمپانی، دنباله آثار قبلی بوده‌اند، اما آیا ما می‌توانستیم سراغ فیلمی برویم که این استودیوی انیمیشن‌سازی را به یک کمپانی بزرگ فیلمسازی تبدیل کند؟

جوناس ریورا گفتگو را اینطور ادامه داد: حقیقت این است که من با همه موافقم، «داستان اسباب‌بازی ۳» فیلمی فوق‌العاده بود و یک پایان درخور برای این قصه به حساب می‌آمد، اما ماجرا این است که آن سه‌گانه از زاویه دید اندی کامل شد؛ پسربچه‌ای که در طول آن سال‌ها بزرگ شد، قد کشید و در پایان قسمت سوم با تبدیل شدن به یک جوان دانشجو، اسباب‌بازی‌های خود را به بونی، دختر همسایه بخشید.

ریورا توضیح داد: اما این پایان قصه وودی – کلانتر اسباب‌بازی – نبود و او در مسیر زندگی خود داستان‌های بیشتری برای عرضه داشت. این مساله‌ای بود که تیم ما را به وجد آورد تا این اسباب‌بازی وفادار به صاحب خود را دنبال کنیم و یادمان بیاید از نزدیک به ربع قرن پیش با هر قسمت از «داستان‌اسباب بازی»، چه چالش‌های جدیدی برای وودی پیش ‌آمده است. در «داستان اسباب‌بازی ۲» وودی با بحران فرسایش، پارگی و کهنگی مواجه بود، اما او تعمیر شد و خود نیز به تعمیر رابطه‌های دوستی و خانوادگی برآمد. در «داستان‌ اسباب بازی ۳» داستان فیلم حول موضوع رویدادهای اجتناب‌ناپذیر زندگی بود و پذیرش این حقیقت از سوی وودی که بچه‌ای که به او عشق می‌ورزید، بزرگ شده است. حال چالش «داستان اسباب‌بازی ۴»، عوض شدن این جهان، آن کودک و یافتن هدف در زندگی جدید است.

ریورا ادامه داد: این اثر، فیلمی درباره فرصت‌های دوم و یادگیری مفهوم «رها کردن گذشته» است؛ امری که برای وودی طاقت‌فرسا است. این موضوع حقیقتی انسانی‌ است و ما فکر کردیم ارزش یک فیلم را دارد.

اکران «داستان اسباب‌بازی ۴» از ۱۱ جون در لس‌آنجلس آغاز شده و از دیروز به تمام ایالات متحده آمریکا گسترش یافته است.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • مجلس خبرگان نمی تواند قانون گذاری کند و مصوبه بدهد
  • قیمت سکه ۳۰ آبان به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید
  • با پایان اغتشاشات در ایران، تل‌آویو خواستار افزایش فشار بر ایران شد
  • نقل قول منتسب به رهبر انقلاب خطاب به یک طلبه‌ درباره اصلاح قیمت بنزین صحت ندارد
  • درخواست برای نظارت بر کتاب‌فروشی‌های مترو
  • احمد خاتمی: اعضای کمیسیون مجلس خبرگان، جلوگیری از فعالیت مجدد شبکه‌های خارجی در کشور را تصویب کردند
  • روسیه: در نشست شورای حکام آژانس، درباره ایران بحث خواهد شد
  • واکنش سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تحولات ایران
  • ابعاد حمایت سیاستمداران آمریکایی از آشوبگران
  • همکاری استرالیا و آمریکا برای زمین زدن چین
  • دگردیسی در لوازم خانگی؛ کره‌ای‌ها می‌روند؛ چینی‌های می‌آیند
  • برپایی نمایشگاهی با یاد حسین پناهی
  • سفیر آمریکا اتهام علیه ترامپ را تائید کرد
  • گزارش مدیر کل موقت آژانس درباره ایران به شورای حکام
  • قدردانی ناجا از ملت در محکومیت اقدامات خشونت آمیز و خرابکارانه اشرار
  • رقابت داوطلبان برای ورود 18 هزار معلم جدید به مدارس از مهر 99
  • امروز درباره اتصال اینترنت تصمیم‌گیری می‌شود
  • علم‌الهدی: معلوم بود که هدف اصلی درگیری‌های عراق و لبنان، انقلاب اسلامی است
  • پمپئو خود را از تفکرات قرن هجدهمی رها کند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ژاپن درباره آخرین وضعیت برجام
  • جلسات ویژه کمیسیون عمران جهت کنترل قیمت مسکن و نرخ حمل و نقل
  • نظام حکمرانی ناظر بر تحول اقتصاد دیجیتال در کشور وجود نداشته است
  • نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت
  • تازه‌ترین آمار انسداد کارتخوان های خارج
  • سخنگوی سپاه: بخش عمده  همدستان روح الله زم در داخل و خارج شناسایی شدند
  • پرداخت ۳۰ میلیون وام خوداشتغالی به سربازان با مهارت
  • راز فساد پنهان
  • دفاتر پلیس +10 فعال و باز است
  • بلومبرگ: آرامکو در دهه‌های آینده زیر آب می‌رود
  • گریز از«دلار سوزی» در باک خودروها