قیمت و مشخصات فنی کونیگزگ یسکو مشخص شد

  • خودرو
  • شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸
    کد خبر :561654

ابرخودرو کونیگزگ یسکو با قیمت سه‌میلیون دلار به بازار عرضه و حدود یک سال پس از دریافت سفارش، به مشتری تحویل داده خواهد شد.

تمام ۱۲۵ دستگاه ابرخودرو کونیگزگ یسکو (Koenigsegg Jesko) در مدت کوتاهی پس از معرفی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ پیش‌فروش شدند. به‌دنبال پیش‌فروش سریع این مدل، فردی تصمیم گرفت خودرویی را بفروشد که قبلا پیش‌فروش‌ کرده‌ بود. آگهی فروشنده خودرو دست‌دوم نشان می‌دهد قیمت کونیگزگ یسکو به‌همراه مالیات ۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۳۰ دلار اعلام شده است. فروشنده ادعا می‌کند این ابرخودرو سوئدی یک سال پس از سفارش تحویل داده می‌شود؛ بنابراین، هنوزهم باید بتواند امکانات دلخواه آن را مشخص کند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، کونیگزگ یسکو اصلا وسیله‌ی نقلیه‌ی ارزان‌قیمتی برای پیش‌خرید نیست؛ زیرا قیمت نهایی آن بدون وضع مالیات حدود سه‌میلیون دلار است که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای تولیدی جهان تبدیل می‌کند.

حال این ابرخودرو جدید چه مشخصاتی دارد؟ پیشرانهی پنج‌لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه با سوخت E85 می‌تواند ۱,۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۱,۵۰۰ نیوتن‌متر گشتار تولید کند. البته در‌صورتی‌که برای پرکردن باک از بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ استفاده شود، قدرت خروجی به ۱,۲۶۲ محدود خواهد شد.

شایان ذکر است باتوجه‌به کارآیی آیرودینامیکی و خروجی حیرت‌انگیز، کونیگزگ یسکو می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۸۳ کیلومتربرساعت دست یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید