جزییات بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب/ تقسیط اصل بدهی

    کد خبر :561575

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام جزییات قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب گفت: این افراد می‌توانند با اثبات دلایل لازم نسبت به تقسیط اصل بدهی خود اقدام کنند.

محمدحسن زدا  در مورد جزئیات قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب اظهار داشت: قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب قانونی دائمی است که برای سه گروه از کارفرمایان که به دلایلی مانند تحریم‌های ظالمانه، نوسانات ارزی و حوادث غیر مترقبه کارگاه آنان دچار بحران شود اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این قانون در صورت اثبات ما می‌توانیم جریمه‌های این کارفرمایان را ببخشیم افزود: البته برای ما باید خوش حسابی کارفرمایان ثابت شود که این موضوع نیز با لیست بیمه‌ای آنان مشخص خواهد شد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: به عنوان مثال کارخانه‌ای که لیست بیمه اش را به طور مرتب پرداخت می کرده اما در برهه‌ای از زمان کارفرما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار بحران می‌شود و نمی‌تواند برای مدتی مواد اولیه خود را تامین کند به همین علت پرداخت حق بیمه کارگران چند ماه به تاخیر روبرو شده است بنابراین این فرد، کارفرمایی خوش حساب بوده که دچار مشکل شد و با این قانون می‌تواند از بخشودگی جرایم برخوردار شود.

زدا از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب خبر داد و گفت: این قانون به واحدهای اجرایی در سراسر کشور ابلاغ شده و قابلیت اجرا شدن دارد.

به گفته وی، براساس این مصوبه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون، چنانچه جرایم بیمه‌ای آنها مربوط به قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۶ باشد، حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این تصویب نامه مهلت دارند تا در مورد پرداخت و یاتقسیط اصل بدهی به تامین اجتماعی مراجعه و برای برخورداری از بخشودگی جرایم به توافق برسند.

وی افزود: کارفرمایان باید مدارک و مستندات خود را نیز به همراه داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید