تعرفه‌های ضدچینی برای مردم آمریکا میلیاردها دلار هزینه دارد

    کد خبر :561506

مصرف‌کنندگان آمریکایی درصورتی که ترامپ ۲۵ درصد تعرفه برای ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین اعمال کند، باید سالانه ۱۲.۲ میلیارد دلار هزینه اضافی پرداخت کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، طبق مطالعات جدید اتحادیه ملی خرده‌فروشان آمریکا، درصورتی که ترامپ ۲۵ درصد تعرفه برای ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین اعمال کند، مصرف‌کنندگان آمریکایی باید سالانه ۱۲.۲ میلیارد دلار هزینه اضافی برای پوشاک، کفش، اسباب‌بازی و لوازم منزل، پرداخت کنند.

طبق مطالعات اتحادیه خرده‌فروشان، این تعرفه‌ها باعث خواهند شد مصرف‌کنندگان ۴.۴ میلیارد دلار هزینه سالانه اضافی در بخش پوشاک، ۲.۵ میلیارد دلار در بخش کفش، ۳.۷ میلیارد دلار در بخش اسباب‌بازی و ۱.۶ میلیارد دلار در لوازم خانگی، پرداخت کنند.

معاون اول این اتحادیه، دیوید فرنچ، گفت: این غیرممکن است که تمام شرکت‌کنندگان بازار این صنعت، منبع واردات خود را به یکباره عوض کنند. چنین ظرفیتی وجود ندارد. در کوتاه‌مدت، خرده‌فروشان به وارد کردن کالاهای چینی ادامه خواهند داد و هزینه‌های اضافی ناشی از تعرفه‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل خواهند کرد.

اتحادیه صنایع مد آمریکا هم در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: تعرفه‌های اضافی در بخش لباس و دکوراسیون خانه، سالانه ۴.۹ میلیارد دلار هزینه اضافی برای مصرف‌کنندگان آمریکایی به همراه خواهد آورد. این به معنای آن است که یک خانواده ۴ نفره، مجبورند در بخش لباس، سالانه ۶۰ دلار بیشتر هزینه کنند.

این اتحادیه ادامه می‌دهد: چین همچنان در بخش مد، تامین‌کننده شماره ۱ در جهان باقی می‌ماند و هیچ جایگزین واقع‌گرایانه‌ای برای آن وجود نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید