هشدار واشنگتن درباره تظاهرات ضد آمریکایی همزمان با «نشست منامه»

    کد خبر :561424

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی ضمن هشدار درباره احتمال برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در اعتراض به برگزاری نشست ضد فلسطینی منامه، تردد کارکنان این سفارتخانه به مناطق فلسطینی را ممنوع کرده است.

نگرانی واشنگتن درباره پیامدهای برگزاری نشست ضد فلسطینی «منامه» برای رونمایی از «معامله قرن» سبب شده که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به اتباع خود درباره احتمال برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی همزمان با این نشست در مناطق مختلف هشدار بدهد و از آنها بخواهد از تردد در مناطق فلسطینی پرهیز کنند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی از قبیل «تایم اسرائیل» و «هاآرتص» در حالی که مخالفت‌های بین‌المللی با نشست سوم تا پنجم تیرماه در منامه با موضوع «رونمایی کردن از معامله قرن» ادامه دارد، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی عصر جمعه به وقت محلی بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن درباره احتمال برگزاری اعتراضات ضد آمریکایی همزمان با این نشست هشدار داده است.

به گزارش فارس،در بیانیه این سفارتخانه به اتباع آمریکایی‌ و مقام‌های سفارت و نهادهای دیپلماتیک واشنگتن حاضر در فلسطین اشغالی درباره برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی همزمان با نشست منامه هشدار داده شده است.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی

سفارت واشنگتن در قدس اشغالی همچنین تردد کارمندان این سفارت و خانواده‌های آنان به کرانه باختری و نوار غزه را در جریان برگزاری این نشست ممنوع کرده است.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دولت‌های آمریکا و بحرین اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) اعلام کردند که آنها به صورت مشترک میزبانی از این نشست را به منظور «تسهیل رایزنی‌ها برای حصول به یک چارچوب قابل دسترسی برای آینده موفق برای مردم فلسطین و منطقه» برعهده می‌گیرند.

بنا بر گفته مقام‌های آمریکایی، در نشست منامه بخش اقتصادی معامله قرن مد نظر دولت «دونالد ترامپ» در رابطه با فلسطینیان و رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار می‌گیرد.

پیش از این مقام‌های مقاومت شامل حماس و جهاد اسلامی فلسطین شدیدا مواضع آمریکا در رابطه با معامله قرن را محکوم کرده‌ و مقام‌های تشکیلات خودگردان هم در اعتراض به مواضع دولت ترامپ اعلام کرده‌اند که در نشست منامه شرکت نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید