فضا حوزه جنگی می شود

    کد خبر :561373

۴ دیپلمات ارشد سازمان ناتو اعلام کرده اند در اجلاس ماه دسامبر ، فضا به عنوان یک حوزه جنگی به رسمیت شناخته می شود. بنابراین میدان جدید جنگ علاوه بر زمین، هوا و دریا شامل فضا هم می شود.

طبق گزارش های مختلف، سازمان ناتو تصمیم دارد فضا را به عنوان یک حوزه رسمی جنگی اعلام کند. ۴ دیپلمات ارشد به رویترز اعلام کرده اند این تصمیم در ماه دسامبر در اجلاس لندن اعلام می شود.

قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این اجلاس شرکت کند. به هرحال این سیاست جدید نشان می دهد میدان جدید کارزار فقط زمین، هوا، دریا یا در شبکه های رایانه ای نیست و از این پس فضا را نیز در بر می گیرد.

یکی از دیپلمات های ارشد ناتو که در این مذاکرات شرکت دارد، به رویترز می گوید: همه به توافق رسیده اند که فضا را باید یک حوزه جنگی به حساب آورد و اجلاس لندن بهترین مکان برای رسمی کردن این توافق است.

البته او هشدار داد که جزئیات فنی این طرح همچنان تحت بررسی است.

به گزارش مهر ،البته دیپلمات های ناسا هرگونه اتحاد برای جنگ در فضا را انکار می کنند. اما به گفته آنان اعلام فضا به عنوان یک حوزه جنگی بحث و گمانه زنی هایی درباره استفاده از اسلحه های فضایی را به وجود می آورد.

این در حالی است که در حال حاضر ناسا ۶۵ درصد ماهواره های فضا را در اختیار دارد اما چین با یک طرح بلندپروازانه تصمیم دارد ماهواره های تجاری برای ارائه اینترنت پرسرعت به آسمان بفرستد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید