سه نامزد اصلی ریاست کمیسیون اروپا حمایت کافی را به دست نیاوردند

    کد خبر :561088

رئیس جمهوری فرانسه گفت سه نامزد اصلی که برای تصاحب کرسی ریاست کمیسیون اروپا معرفی شده بودند، نتوانستند حمایت کافی برای احراز این پست را به دست آورند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه از بی نتیجه ماندن رایزنی ها برای انتخاب جانشین «ژان کلود یونکر» خبر داد.

وی گفت نشست سران اتحادیه اروپا بدون توافق آنها در مورد سه نامزد اصلی برای ریاست کمیسیون اروپا پایان یافته است.

به گفته ماکرون موضوع جانشینی یونکر در نشست سران اروپا از سوی «دونالد توسک» رئیس شورای اروپایی مطرح شده اما هیچیک از سه نامزد مطرح شده، نتوانسته حمایت لازم برای تصاحب این کرسی را به دست آورد.

بر این اساس نامزدی «مانفرد وبر» از حزب سوسیال مسحی آلمان که حمایت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را با خود دارد، با مخالفت ماکرون روبرو شده است.

وی در این خصوص گفت نامزدی که محافظه کاران برای ریاست کمیسیون اروپا معرفی کرده اند گزینه مناسبی برای این سمت نیست و انتخاب وی خلاف واقعیت های دموکراتیک اتحادیه اروپا است. ماکرون علت مخالفت خود را بی تجربگی وبر در امور اجرایی عنوان کرده است.

در همین حال نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات در پارلمان اروپا بر حمایت خود از نامزدی «فرانس تیمرمان» هلندی برای ریاست کمیسیون اروپا تاکید کرده اند.

تیمرمان ۵۷ ساله، سیاستمدار هلندی که اکنون نیز معاونت کمیسیون اروپا را برعهده دارد، هنگام اعلام نامزدی خود تاکید داشت که این انتخابات در وضعیتی بسیار حساس و در زمانی که قاره اروپا دچار جدی‌ترین بحران‌های دوران حیات خود است، برگزار می‌شود.

همچنین از «مارگرت وستاگر» سیاستمدار لیبرال دانمارکی که پیشتر به عنوان کمیسر اتحادیه اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی فعالیت کرده است به عنوان دیگر نامزد جدی احراز این سمت نام برده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید