اعمال مالیات بر درآمد «فعالیت‌های اختلال‌زا»

    کد خبر :560955

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هوشمندسازی نظام مالیاتی در اولویت سیاستگذاری‌های دولت قرار دارد، گفت: باید پایه‌های مالیاتی را از طریق مالیات بر عایدی و مالیات بر درآمد فعالیت اختلال‌زا متنوع کرد.

فرهاد دژپسند در گفتگو با مهر، در خصوص اولویت‌های نظام مالیاتی کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت نظام مالیاتی، این است که هدایت این نظام را با سبک سنتی تغییر داده و به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فعالیت‌ها سوق دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته باید تاکید کنم که در بحث مالیات، باید از اعمال فشار به مودیان خوش حساب پرهیز نمود؛ چراکه اگر بخواهیم درآمدها را از طریق این مودیان افزایش دهیم، راه درستی را نرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، باید فراریان مالیاتی و کسانی که از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند را با روش‌های منطقی و حساب شده، شناسایی کرده تا بتوانیم درآمدهای مالیاتی را از این طریق افزایش دهیم.

دژپسند تصریح کرد: همچنین در پی این هستیم که پایه‌های مالیاتی را از طریق مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر درآمد فعالیت اختلال زا تنوع بخشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: متأسفانه برخی به صورت بیمارگونه با کوچ بخشی از نقدینگی، اختلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند؛ از این رو باید قواعدی تعریف کنیم تا با ابزار مالیات، به بهبود و اصلاح فعالیت‌های اقتصادی بپردازیم.

وی گفت: بهبود نظام انگیزشی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی نیز دیگر اولویت ما است.

دژپسند تاکید کرد: می‌توان در جنگ اقتصادی با جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای نفت، یک گام بزرگ برای موفقیت برداریم.

وی با بیان اینکه باید به بهبود فرهنگ مالیاتی کمک شود، گفت: همانگونه که به پرداخت مالیات شرعی همچون خمس حساس هستیم؛ باید به مالیات هم این حساسیت را داشته باشیم و همه پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی بدانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید