ساجدی: خیز جمهوری اسلامی در مرحله دوم برجام از نخوت و رخوت اعتیادآور اروپایی‎ها به آمریکا کاسته‌اند

  • سیاسی
  • جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
    کد خبر :560790

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: خیزی که جمهوری اسلامی برای مرحله دوم در برجام داشته است تا حدودی از لفاظی اروپایی‌ها کاسته است.

محمد ساجدی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با دانشجو، در خصوص دیدار برایان هوک،

نماینده ویژه دولت آمریکا در مسائل ایرانبا مدیران سیاسی وزارت خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در ۲۷ ژوئن هم زمان با تاریخی که بناست جمهوری اسلامی سقف غنی سازی اورانیوم خود را افزایش دهد و احتمال سفر وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام به ایران برای رایزنی‌های برجامی گفت: تحلیل این مسائل به بررسی سیگنال‌هایی برمی گردد که اخیرا در عرصه بین الملل با آن مواجه بودیم. شب گذشته مکرون رئیس جمهور فرانسه معاون خود را به تهران فرستاد و هفته آینده نیز بناست موگرینی سفری به آمریکا داشته باشد و با ترامپ و مقامات کنگره به گفتگو بپردازد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دو روزی است که لحن ولیعهد عربستان نسبت به ایران تغییر کرده و گفته است ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم بلکه ایران است که به دنبال تنش در منطقه است.

ساجدی با بیان اینکه در دنیای سیاست هیچ چیزی تصادفی و اتفاقی نیست، گفت: سیگنال‌هایی که به گوش می‌رسد به ویژه از سمت عربستان هر چند که ضعیف است، اما به نظر می‌رسد تصادفی نبوده و خیزی که جمهوری اسلامی برای مرحله دوم در برجام داشته است تا حدودی از لفاظی اروپایی‌ها کاسته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ملاقات نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری و پاسخ معظم له به درخواست ترامپ گفت: پس از این دیدار رئیس جمهور ایالات متحده طی مصاحبه‌ای اعلام کرد ما به این نتیجه رسیدیم که ایران قصد مذاکره با ما را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با کنار هم گذاشتن همه این مسائل به نظر می‌رسد اروپایی‌ها نیز یک مقدار از نخوت و رخوت اعتیادآور خود به آمریکا کاسته اند و به اعتقاد من ۱۰ روز آینده حامل تحولاتی خواهد بود که ورود وزرای خارجه کشور‌های اروپایی به ایران فاز جدیدی در برجام را کلید خواهد زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید