ناشر ایرانی «به‌دلیل بدهی» کتاب‌هایش را خمیر کرد

    کد خبر :560740

در ادامه انتشار گزارش‌هایی از مسائل چاپ و نشر کتاب در ایران، علی‌اکبر تورانیان، مدیر انتشارات شهر‌آب، از خمیر کردن کتاب‌های انتشاراتی خود به دلیل مشکلات اقتصادی خبر داد.

این ناشر که بیشتر در زمینه کتاب دانشگاهی و علمی فعالیت می‌کند، با بیان این مطلب که خمیر کردن کتاب دردناک‌ترین لحظه فعالیت ناشران است، به خبرگزاری ایبنا گفت: به دلیل بدهی بانکی و دیگر مشکلات مالی معادل چند میلیارد تومان کتاب شهرآب خمیر می‌شود.

تورانیان بدهی به بانک و حمایت نشدن از جانب دولت را دلیل این تضمیم اعلام کرد و گفت: ناشران دیگری هم به مشکلات مشابه ما گرفتار هستند. انگیزه کافی برای ادامه فعالیت وجود ندارد.

پیش از این هم مدیر کتابفروشی «گنجنامه» که در زمینه کتاب‌های دست‌دوم فعالیت می‌کند، گفته بود فروش کتاب دست‌دوم برای خمیر شدن یکی از راهکارهای بازار دست‌دوم کتاب برای کسب درآمد در این‌روزهاست.

رضا غیبی، مدیر کتابفروشی گنجنامه، ضمن اشاره به بی‌رونقی بازار کتاب گفته بود: قیمت کاغذ آن‌قدر بالا رفته که حتی گاهی کتاب‌ها را برای خمیر کردن می‌فروشیم.

سال گذشته، انتشارات «علم کشاورزی ایران» نیز به دلیل فروش نرفتن کتاب‌هایش و افزایش هزینه نگهداری و نیز عدم حمایت نهادهایی مانند وزارت ارشاد از ناشران تخصصی، تعداد قابل‌توجهی از آثار خود را خمیر کرد.

جاوید زیرال‌پور، از مسئولان انتشارات «علم کشاورزی ایران»، در شهریور سال ۱۳۹۷ با اشاره به وضعیت نابسامان فروش کتاب در کشور، در مورد تکرار اتفاقات مشابه برای سایر ناشران هشدار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید