انهدام باند کلاهبرداری آنلاین در شهرستان قدس

  • حوادث
  • پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱
    کد خبر :560635

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند ۱۱ نفره کلاهبرداری آنلاین با ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان قدس خبر داد.

سردار محسن خانچرلی گفت: اعضای باند ۱۱ نفره که به صورت شبکه‌ای اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و پر مخاطب کرده بودند، با کلاهبرداری از شهروندان مبلغ ۹۴ میلیارد ریال گردش مالی داشتند که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه گردانندگان این شبکه از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده بودند، خاطر نشان کرد: هر ۱۱ نفر اعضای این باند با آشنایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد درگاه‌های اینترنتی جعلی و سایت‌های پر مخاطب کرده بودند و با خرید و اجاره کارت‌های عابربانک تعدادی از افراد فقیر، تراکنش‌های بانکی را به حساب‌های آنان واریز و به صورت اینترنتی از آن استفاده می‌کردند.

خانچرلی در ادامه تصریح کرد: ماموران پلیس فتا غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق شدند، متهمان را در استان‌های همجوار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنان را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از بازجویی‌های تخصصی پلیس به ۹۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از شناسایی مال باختگان، پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

به گزارش مهر،بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار خانچرلی در پایان خطاب به شهروندان افزود: شهروندان به هیچ عنوان در این شبکه‌های مجازی به کسی اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در معرض نمایش افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را سریعا به پلیس گزارش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید