رییس دفتر کمیساریای عالی در سازمان ملل متحد در امور پناهندگان:

۴۰ سال میزبانی از پناهندگان توسط ایران، دستاورد بزرگی است

    کد خبر :560588

رییس دفتر کمیساریای عالی در سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: مردم ایران پناهندگان را در طول ۴۰ سال اخیر میزبانی کردند که این دستاوردی بزرگ و نشانه بارزی از همدردی است.

اریس بلوم امروز در مراسم روزجهانی پناهنده در باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه امروز روز بسیار ویژه‌ای است، اظهار کرد: تمایل دارم آماری نسبت به تعداد پناهندگان در جهان اعلام کنم. در حال حاضر ۷۰ میلیون پناهنده در دنیا وجود دارند که این تعداد در سال ۲۰۰۹ یعنی ۱۰ سال پیش، تنها ۴۳.۳ میلیون نفر بود.

وی بیان کرد: من اولین بار است که به ایران آمدم و بسیار خوشحالم که در اینجا هستم، زیرا ایران کشور بسیار زیبایی است و فرهنگ و تاریخی بسیار غنی دارد. مردم ایران به مهربانی، مهمان‌نوازی و خوبی شناخته شده هستند. علاوه بر این مردم ایران پناهندگان را در طول ۴۰ سال اخیر میزبانی کردند که این دستاوردی بزرگ و نشانه بارزی از همدردی است.

بلوم افزود: تمایل دارم از مقامات دولت ایران به خاطر این میزبانی سخاوتمندانه و نیز برای خدمات و حمایت‌های آنان تشکر کنم. همچنین می‌خواهم اعلام کنم کمیساریای سازمان ملل به این خدمات و حمایت‌ها صحه می‌گذارد و مراتب قدردانی خود را برای خدمات به پناهندگان در ۴۰ سال اخیر ابراز می‌کند.

رئیس دفتر کمیساریای عالی در سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه ایران نمونه بسیار مؤثر و مثبتی از میزبانی پناهندگان و ارائه فرصت‌ها به آن‌ها است، عنوان کرد: دولت ایران به پناهندگان این فرصت را داده تا از آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی دولت استفاده کنند. هر کودک پناهنده دسترسی رایگان به تحصیل داشته و همه پناهندگان به خدمات درمانی دسترسی دارند. دولت ایران برای ارائه این خدمات قدم‌های زیادی برداشته و تلاش‌های زیادی کرده که قابل تشکر است.

وی ادامه داد: در بحث خدمات به نقش اساسی آموزش، بهداشت، درمان و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید می‌کنم که دولت ایران این فرصت را برای پناهندگان ایجاد کرده تا سطح اطلاعات و مهارت‌های خود را ارتقا بخشند و این مهارت‌ها به پناهندگان کمک می‌کند که بعد از بازگشت در بازسازی کشورشان افغانستان نقش مؤثری داشته باشند.

بلوم خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها و مهارت‌ها پناهندگان را برای بازگشت همراه با عزت و احترام آماده می‌کند. بسیار مهم است که ارائه این مهارت‌ها با توجه به نیازهای موجود در افغانستان باشد. باید حلقه اتصالی بین مهارت پناهندگان در ایران با نیازهای موجود در افغانستان برقرار شود. پروژه‌های معیشتی و سایر مهارت‌ها باعث می‌شود که پناهندگان بازگشت پایدار و معناداری داشته باشند، در آن صورت بازگشت داوطلبانه به شرایط موجود در افغانستان مهیا می‌شود که بازگشت موفقی خواهد بود.

به گزارش تسنیم،رئیس دفتر کمیساریای عالی در سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: به دلیل ارتباط و تعامل بسیار عالی و سازنده‌ای که در طول این سال‌ها بهتر نیز شده، تشکر می‌کنم، امیدوارم همین روند همکاری و تعامل در آینده ادامه داشته باشد. کمیساریا کماکان متعهد است که خدمات و حمایت خود را به پناهندگان تداوم بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید