تاکید فرماندار شمیرانات بر لزوم احداث خط متروی شرق به غرب در منطقه یک تهران

    کد خبر :560115

فرماندار شمیرانات بر لزوم احداث خط مترو در مسیر غرب به شرق در منطقه یک تهران تاکید کرد.

سیاوش شهریور در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در تشریح مشکلات موجود در شهرستان شیمرانات بر لزوم تکمیل شبکه فاضلاب در محدود دربند و درکه اشاره کرد و اظهار کرد: باید هرچه زودتر شبکه فاضلاب در این دو منطقه تکمیل شده تا مشکلات شهروندان در این محدودها حل و فصل شود.

وی افزود: باید نظارت دقیقی توسط فرمانداری بر هزینه کرد شهرداری تهران در منطقه ۱ انجام شود و همچنین موضوع حریم در این منطقه براساس تقسیمات کشوری مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات حل و فصل شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در منطقه یک، دره‌های موجود است که باید با همکاری منابع طبیعی نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود از لحاظ محیط زیستی امروز در منطقه شمیرانات نیازمند حفظ زمینهای هستیم که به عنوان زمین‌های شمال شهر تهران قلمداد می‌شود و در این راستا باید صدور مجوز برج باغ‌ها و ساختمانهای بلند مرتبه توسط شهرداری تهران متوقف شود قطعاً ادامه روند صدور چنین مجوزهای منطقه یک را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند و حتی شاید شاهد از بین رفتن زمین‌های این منطقه باشیم.

فرماندار شهرستان شمیرانات در بخش دیگر از صحبتهای خود با تاکید بر لزوم تحقق بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه یک گفت: باید شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده در این منطقه همکاری بیشتری را انجام دهد یکی دیگر از مشکلات منطقه ترافیکی است که در برخی روزها باعث قفل شدن منطقه یک می‌شود، لذا توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه حمل و نقل ریلی از ضروریات منطقه یک محسوب می‌شود همچنین شهرداری تهران باید برای احداث خط متروی شرق به غرب منطقه یک تصمیم موثری را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سرانه‌های خدماتی در محدوده منطقه یک تهران وضعیت مناسبی ندارد و باید نسبت به بهبود آن اقدام کرد. یک دیگر از مشکلات این منطقه نبود پارکینگ‌های عمومی است که باید نسبت به احداث پارکینگ‌های جدید اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، شهریور با اشاره به لزوم ساخت کلانتری در محدوده منطقه یک و مشارکت شهرداری تهران در تامین زمین برای این کار، گفت: نباید از موضوع آسیب‌های اجتماعی در منطقه یک غفلت کنیم قطعا در این حوزه نیازمند ساخت کلانتری جدید هستیم و شهرداری باید برای تملک زمین کلانتری جدید اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید