مایکروسافت احتمالا در قلم سرفیس از فناوری مشابه نوار لمسی مک‌ بوک استفاده می‌کند

    کد خبر :559893

پتنت جدید مایکروسافت برای قلم سرفیس، خبر از احتمال استفاده‌ی تاچ‌بار مشابه لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل در این محصول می‌دهد.

درحالی که تعداد زیادی از علاقه‌مندان به فناوری، مخالف استفاده از تاچ‌بار در مک‌بوک هستند و بر این باورند که این نوار لمسی کاربرد خاصی ندارد، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت علاقه به استفاده از آن دارد. غول ردموندی دنیای فناوری، ایده بهره‌گیری از نواری لمسی را در سر می‌پروراند؛ البته نه به شیوه‌ای که اپل این کار را انجام داد.

طبق اطلاعاتی که اولین‌بار توسط سایت Windows latest انتشار یافت، مایکروسافت درخواست ثبت پتنت جدیدی با عنوان «قلم دیجیتال با قابلیت تطابق و تعامل پویا» را در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به‌ثبت رسانده که توسط اداره‌ی پتنت ایالات متحده در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شده‌است.

پتنت جدید مایکروسافت قلمی دارای صفحه‌ی نمایش لمسی است. با استفاده از این قلم کاربر قادر به مشاهده‌ی شاخص‌های وضعیت انتخاب، کنترل‌های رابط‌ کاربری و اعلانات ایمیل و مواردی دیگر خواهد‌بود. بااین‌حال استفاده از صفحه‌نمایش قلم هنگام اتصال آن به یک دستگاه محاسباتی دور از انتظار است. درحالی‌که قلم به خودی‌خود یک دستگاه محاسباتی کوچک است، اما با فرض استفاده‌ی آن به‌عنوان قلم (که تنها مورد استفاده‌ی آن است)، اتصال آن به دستگاهی دیگر و استفاده از آن به‌عنوان دستگاه محاسباتی هیچ کاربردی ندارد.

در این مثال آورده شده در پتنت مایکروسافت، درحالی‌که قلم در وضعیت تعاملی است، دستگاه اعلان ایمیل و میزان باتری را نمایش می‌دهد. این مثال برای اهداف توضیحی ارائه شده و به‌معنای محدودیت وسیله نیست. مایکروسافت توضیح می‌دهد در هر مدل تعاملی با قلم، اعلانات خاصی نمایش داده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید