دیدن نقاشی با واقعیت مجازی؛

موزه لوور مونالیزای مجازی را به نمایش می گذارد

    کد خبر :559314

موزه لوور با همکاری شرکت اچ تی سی یک نمایشگاه واقعیت مجازی از تابلو مونالیزا برگزار می کند. کاربران با استفاده از هدست واقعیت مجازی می توانند تابلو را از نزدیک بررسی کنند.

روزانه هزاران نفر از تابلوی مرموز مونالیزا در موزه لوور پاریس بازدید می کنند. اما به زودی یک نمایشگاه واقعیت مجازی به افراد اجازه می دهد به دور از شلوغی جمعیت و در آرامش خانه این تابلو را تماشا کنند.

نمایشگاه مجازی شاهکار لئوناردو داوینچی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد حتی از شیشه محافظ این اثر هنری گذر کنند و جزئیاتی از آنکه با چشم غیر مسلح مشخص نیست را بررسی کنند.

این نمایشگاه واقعیت مجازی به نام «مونالیزا: آن سوی شیشه» در اکتبر عرضه می‌شود و بخشی از مراسم بزرگداشت این نقاش دوران رنسانس است که ۵۰۰ سال قبل درگذشت. این پلتفرم واقعیت مجازی به دوستداران هنر اجازه می دهد مونالیزا را از منظری تازه ببینند.

این پروژه ثمره همکاری میان موزه لوور و HTC VIVE Arts است و نمایشگاه مجازی در هدست های واقعیت مجازی اچ تی سی و از طریق سرویس دیجیتال VIVEPORT عرضه می‌شود. همراه این نمایشگاه تحقیقات علمی جدیدی نیز نمایش داده می‌شود که تکنیک های نقاشی این اثر هنری را بررسی می کند.

همچنین اطلاعات بیشتری درباره هویت سوژه آن یعنی «لیزا دل جیوکوندو» نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید