آیفون ۵G سال آینده به بازار می آید

    کد خبر :558924

یکی از تحلیلگران مشهور حوزه فناوری پیش بینی می کند اپل در ۲۰۲۰ میلادی نخستین آیفون ۵Gرا به بازار عرضه می کند. همچنین او تخمین می زند در ۲۰۲۰ اپل از ۳ آیفون رونمایی خواهد کرد.

«مینگ چی کو» تحلیلگر حوزه فناوری و یکی از منابع افشای ویژگی‌های مختلف دستگاه‌های اپل، قبلاً پیش بینی کرده بود این شرکت طی سال ۳ نوع آیفون مختلف را عرضه می‌کند.

او اکنون پیش بینی می‌کند نخستین آیفون ۵G در ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که تامین کننده اصلی مودم‌های ۵G اپل، دیگر این نوع تجهیزات را تولید نمی‌کند.

البته پیش از این شایعات زیادی درباره احتمال عرضه آیفون ۵G در ۲۰۲۰ وجود داشت. اما در همه این شایعات تخمین زده می‌شد در دستگاه‌های مذکور از تراشه رادیویی «اینتل» استفاده شود. حال آنکه اکنون این امر امکانپذیر نیست. زیرا اپل تصمیم گرفت با شرکت «کوالکام» همکاری کند و به این ترتیب «اینتل» مجبور شد بخش مودم‌های ۵G خود را تعطیل کند.

این تغییرات هزینه گزافی برای اپل دربر داشت و این شرکت مجبور شد علاوه بر تسویه شکایت «کوالکام» در خارج از دادگاه، با پرداخت ۴.۵ میلیارد دلار همکاری با «کوالکام» را برای تولید آیفون‌های آینده تضمین کند.

به هرحال اگر پیش بینی «کو» درست باشد آیفون‌های ۵.۴ و ۶.۷ اینچی که در ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند. همچنین این تحلیلگر معتقد است در ۲۰۲۰ میلادی ۳ آیفون عرضه می‌شود، از جمله جانشین ارزان قیمت و ۶.۱ اینچی آیفون XR که احتمالاً از اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند. این آیفون با رنگ‌های درخشان و نمایشگر OLED عرضه می‌شود.

از سوی دیگر «کو» تخمین می‌زند در ۲۰۲۱ میلادی تمام موبایل‌ها از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید