جزییات کامل طرح کاهش آلودگی هوا بعنوان جایگزین زوج و فرد در سال 98

    کد خبر :558852

 طرح کاهش آلودگی هوا از 1 تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد و بنا بر اعلام طرح یاد شده از ساعت 6:30 صبح الی 19 بعد از ظهر در محدود معین شده برای طرح سابق زوج و فرد ادامه خواهد داشت . شهروندان تهرانی مجاز هستند فقط 20 روز در هر فصل بصورت رایگان وارد این طرح شوند .قابل ذکر است این میزان برای شهروندان شهرستانی 15 روز خواهد بود. اما برای تردد بیش از این باید مطابق جدول ذیل هزینه با عنوان هزینه ورود به طرح کاهش آلودگی هوا پرداخت گردد تا از جریمه شدن در هنگام ورود به محدوده طرح جلوگیری شود.

بنا به گفته مدیر واحد سازماندهی محدوده ها و طرح های ترافیک شهرداری تهران، داشتن معاینه فنی برتر و نداشتن آن در تعیین نرخ نهایی تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی موثر بوده و در صورتی که خودرویی چندبار توسط دوربین ها شناسایی شود اولین ورود و آخرین خروج آن ملاک قرار خواهد گرفت.

اما برای اطلاع از تعداد دفعات ورود به طرح یا خرید مجوز ورود باید ابتدا در وب سایت “تهران من”ثبت نام نمایید تا از تمامی موارد مورد نیاز مطلع گردید. همانطور که اشاره شد هزینه ورود به طرح برای میزان معین شده رایگان بوده و برای ثبت نام در این وب سایت هزینه ای دریافت نمی گردد.همچنین در طرح کاهش آلودگی هوا، زوج و یا فرد بودن پلاک هیچ تاثیری در افزایش و یا کاهش میزان دفعات ورود مجاز ندارد.

البته برای کسانی که در این محدود ساکن هستند تسیهلاتی در نظر گرفته شده است بطوریکه یکبار خروج قبل از ساعت 8:30 و یکبار ورود بعد از ساعت 17 برای شهرواندان ساکن در طرح کاهش آلودگی هوا رایگان است و محدودیت روز ندارد.این افراد برای احراز محل سکونت خود باید با مدارک مربوطه که در اینفوگرافی ذیل مشخص است به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه فرمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید