بهای امروز نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :558653

پس از اینکه وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن تمامی اقدامات لازم برای تامین دریانوردی امن در غرب آسیا را انجام خواهد داد و با توجه به تشدید تنش‌ ها به دنبال حادثه نفتکش‌ ها در دریای عمان، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی با 26 سنت افزایش 62.27 دلار فروخته شد. نفت برنت روز جمعه 1.1 درصد افزایش یافت.

نفت خام آمریکا با 17 سنت افزایش 52.68 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. این نوع نفت در جلسه گذشته 0.4 درصد افزایش یافته بود.

قیمت‌ ها در روز پنج‌شنبه به دنبال انفجار در دو نفتکش در دریای عمان و نزدیکی تنگه هرمز 4.5 درصد افزایش یافت.(جزئیات بیشتر)

بنجامین لو، تحلیلگر فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «افزایش تنش‌ ها در غرب آسیا همچنان دلیل نگرانی است زیرا تاجران می‌ ترسند از اختلال در عرضه در اثر یک درگیری نظامی می‌ ترسند.»

همچنین از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ ها، اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در آخر هفته بود که گفت اوپک در هفته نخست جولای نشست خواهد داشت و امید دارد که به توافقی برای تمدید توافق کاهش تولید دست یابند.

وی به خبرنگاران در نشست وزارتی انرژی و محیط زیست جی20 در توکیو گفت: «ما امید داریم هنگامی‌ که در 2 هفته دیگر در وین دیدار کردیم، به نتیجه‌ ای برای تمدید توافق دست یابیم.»

اوپک و هم‌ پیمانانش توافق کردند از ابتدای ماه ژانویه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را با هدف تقویت قیمت ها کاهش دهند. این توافق این ماه به پایان می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید