تولید اورانیوم ۴ برابر شده

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
    کد خبر :558564

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) به تشریح آخرین اقدامات فنی سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری ها، بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات فنی سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز وضعیت صنعت هسته‌ای بعد از بیانیه اخیر ابلاغ شده به سازمان انرژی اتمی و پیشرفت‌های حاصله در تاسیسات آب سنگین اراک را تشریح خواهیم کرد.

کمالوندی با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که از زمان چهار برابر شدن ظرفیت، تولید اورانیوم ۳.۶۷ درصد افزایش یافته است. از امروز به مدت ۱۰ روز (شش تیر) از سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم عبور خواهیم کرد.

وی درباره آب سنگین تولیدی در تاسیسات آب سنگین اراک هم گفت: ممکن است در سنوات آینده میزان استفاده از آب سنگین در داخل افزایش یابد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که منتظر تصمیم مقامات کشور برای گام دوم هستیم، البته فرصت برای اروپایی‌ها وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید