رییس جمعیت هلال احمر خبر داد

تهیه 10 هزار بسته لوازم خانگی برای سیل‌زدگان/ 30 هزار بسته در مرحله قرارداد

    کد خبر :558357

رییس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۸۴میلیارد تومان کمک های مردمی تا کنون برای مناطق سیل زده جمع اوری شده است.

علی اصغر پیوندی در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی نوسازی مناطق‌سیل‌زده که صبح امروز یا حضور وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف در محل وزارت کشور برگزار شد، اظها‌ر کرد: براساس مصوبه ستاد بازسازی و نوسازی قرار شد که کمک‌های مردمی که تا امروز بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان است برای تهیه بسته لوازم خانگی صرف شود که تاکنون 10 هزار پک را آماده کردیم.

وی ادامه داد: در گزارش‌های ستاد که گفته شد، برخی مناطق گله کردند که در استان خوزستان کولر بیشتر از قابلمه و ظروف نیاز است، اما چون قرار شد تمام بسته‌ها را یکسان دهیم و ما هم تابع ستاد قرارگاه بازسازی هستیم، بسته‌ها را براساس روال ابلاغ شده آماده کردیم که ۱۰هزار بسته آماده و قرارداد ۳۰هزار بسته لوازم خانگی نیز بسته شده است.

رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که اسامی و افرادی که باید در استان‌های مختلف این بسته‌ها را به آنها تحویل دهیم هنوز رسما اعلام نشده است ، البته دیروز پیگیری شد تا ما بتوانیم این کار را به سرعت انجام دهیم.

به گزارش ایسنا ، پیوندی تصریح کرد: وظایف هلال احمر که شامل امداد، نجات، اسکان و تغذیه پایان یافته است، اما در حوزه درمان اضطراری هنوز این ماموریت در استان های مختلف پایان نیافته است زیرا در برخی استان های سیل زده احتمال شیوع بیمارهای پوستی و مسری وجود دارد، براین اساس برخی از پزشکان داوطلب در لرستان، خوزستان و گلستان مشغول ارایه خدمات هستند. همچنین تیم های حمایتی روحی و روانی با توجه به شرایط خاص برای سالمندان و کودکان اعزام شدند تا محیط شاد ایجاد کنند. این اقدامات انجام شده هلال احمر بود و امیدواریم باقی کارها نیز به سرعت دنبال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید