سرقت دو میلیارد تومانی برای دریافت ۲۰ میلیون در شهرک غرب

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۰۰
    کد خبر :556538

فردی که پس از سرقت دو میلیاردی از یکی از واحدهای برجی در شهرک غرب تهران به افغانستان متواری شده بود، دستگیر شد.

هفدهم فروردین ماه امسال، فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که خانه‌اش در یکی از برج‌های شهرک غرب مورد سرقت قرار گرفته و سارقان باتوجه به عدم حضور صاحب خانه در ایام تعطیلات نوروز وارد خانه شده و دست به سرقت زده‌اند.

به دنبال این تماس پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. مالباخته نیز پس از حضور در مقر پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ششم فروردین ۹۷ به خارج از کشور رفتم اما پس از بازگشت به خانه‌ام، متوجه شدم سارق یا سارقین با تخریب گاوصندوق، اموال داخل آن از قبیل جواهر، طلا، وجه نقد، ارز، ساعت مچی قیمتی و… به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سرقت که در طبقه اول برج مسکونی بود، رفتند و در بررسی‌های اولیه آنان مشخص شد سارق یا سارقین از طریق تخریب پنجره بالکن وارد منزل شده و نقشه سرقت را اجرا کرده اند. همچنین در تحقیقات بعدی مشخص شد مرد افغانستانی به نام نظیر ۳۰ ساله که از حدود چهار سال قبل به عنوان سرایدار برج مسکونی مشغول بکار شده بود از تاریخ ۱۲ فروردین سال ۹۷ به بهانه دیدن خانواده‌اش در یکی از شهرهای شمالی آنجا را ترک کرده و دیگر بازنگشته است.

در ادامه مشخص شد نظیر برای انجام کارهای نظافت، خرید و… ساکنان برج به منزل آنها رفت و آمد داشته است. شاکی این پرونده نیز مدعی شد که نظیر در ماه چندین بار برای نظافت به خانه‌اش آمده است.

با بررسی شواهد این احتمال از سوی کارآگاهان مطرح شد که نظیر در این سرقت نقش داشته است که در همین راستا با بهره گیری از روش‌های کشف علمی جرم توسط مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد سارق همان سریدار افغانستانی است. با مشخص شدن هویت سارق، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با اقدامات پلیسی مخفیگاه سارق جوان شناسایی شد. اما پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی، زمانی که کارآگاهان به سراغ مخفیگاه نظیر رفتند، متوجه شدند که او پس از سرقت از ایران فرار کرده و به کشور خود برگشته است.

دستگیری سارق فراری همچنان در دستور کار کارآگاهان بود تا اینکه با گذشت حدود یک سال از سرقت، آنها با خبر شدند که سرایدار افغان به ایران برگشته است. با مشخص شدن این موضوع، مخفیگاه نظیر در یکی از شهرهای جنوبی شناسایی شد و تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه تیمی از کارآگاهان به محل مورد نظر مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی نظیر را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره ۱۷ پلیس آگاهی منتقل شد.

در تحقیقات اولیه سارق جوان منکر هرگونه سرقت از منزل شاکی شد اما در ادامه تحقیقات و با ارائه مدارک پلیسی مرد افغان به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن پذیرش سرقت از منزل مالباخته به کارآگاهان گفت: پس از اطمینان از عدم بازگشت شاکی به منزل با توجه به ساخت کلید یدک از در ورودی آپارتمان شاکی در یک فرصت مناسب با توجه به ایام تعطیلات و خلوت بودن برج مسکونی حوالی ساعت چهار بامداد وارد آپارتمان شدم. از آنجا که همیشه برای نظافت به منزل وی می‌رفتم، محل نگهداری اموال با ارزش مالباخته را شناسایی کرده بودم. روز سرقت به سراغ گاوصندوق رفته و پس از تخریب آن، وسایل با ارزش را سرقت کردم. برای تغییر مسیر تحقیقات پنجره بالکن را تخریب کرده و فردای آن روز به بهانه بازدید و سرکشی خانواده که در یکی از شهرهای شمالی کشور بودند و با معرفی فرد دیگری به عنوان جایگزین از برج مسکونی خارج شدم. بلافاصله اموال را به یکی از همشهریانم به نام امجد ۶۰ ساله به مبلغ ۲۰ میلیون تومان فروخته و به کشور افغانستان متواری شدم.

با مشخص شدن خریدار اموال مسروقه، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی را در محدوده شمال غرب تهران شناسایی کرده و او را در تاریخ ۱۹ خرداد ماه سال جاری طی یک اقدام پلیسی دستگیر کردند که در تحقیقات بعمل آمده از مالخر نیز او گفت: اموال را به طلا فروشی واقع در یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران به مبلغ ۶۰ میلیون تومان فروخته‌ام که مبلغ ۲۰ میلیون تومان را به سارق داده‌ام.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه و ضمن اعتراف صریح به بزه انتسابی هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری مالخر اصلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید