بنتلی فلایینگ اسپر ۲۰۲۰ معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸
    کد خبر :555592

بنتلی جدید‌ترین نسل از خودروی لوکس خود با نام Flying Spur را با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر معرفی کرده است.

پس از معرفی آخرین نسل از بنتلی کانتیننتال GT کوپه در سال ۲۰۱۷ و معرفی مدل کانورتیبل در سال ۲۰۱۸، بنتلی اکنون با معرفی مدل چهاردر، خانواده‌ی محصولات خود را تکمیل کرده است. بنتلی محصول جدید خودرو را برای آن دسته از مشتریانی معرفی کرده که به‌دنبال حسی لوکس‌تر از آئودی A8 W12 بوده و حاضر‌ هستند برای یک خودروی لوکس سدان هزینه‌های هنگفتی را تقبل کنند.

بنتلی فلایینگ اسپر که اکنون وارد سومین نسل خود‌ شده است، از نیاکان خود بلند‌تر است. طول این خودرو اکنون به ۵۳۰۴ میلی‌متر و فاصله‌ی طولی بین‌ محورهای آن با افزایش ۱۳۰ میلی‌متری به ۳۱۹۵ میلی‌متر رسیده است تا فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب باشد. با وجود اینکه ظاهر کلی خودرو به مدل قبلی شباهت دارد؛ اما بنتلی عقیده دارد که خطوط عضلانی به‌کاررفته در سراسر بدنه، در برجستگی ظاهر خودرو در جاده تاثیر به‌سزایی دارد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که خودروی جدید فلایینگ اسپر بنتلی تا حدود زیادی به کانتیننتال GT شباهت دارد، با این تفاوت که خودرو جدید چهار در دارد و درهای عقب برای دسترسی راحت‌تر به کابین لوکس‌، کشیده‌تر شده‌اند.

در قسمت جلویی، بنتلی فلایینگ اسپر از چراغ‌های LED ماتریکس بهره می‌برد و رینگ‌های ۲۱ اینچی در ظاهر خودرو چشم‌نوازی می‌کنند. مولینر، رینگ‌های ۲۲ اینچی را هم برای این خودرو درنظر گرفته است. سقف پانورامیک غول‌پیکر از نکات جالب توجه خودرو است که به‌صورت الکترونیکی، قسمت پنل جلویی را روی پنل پشتی به‌حرکت درمی‌آورد. برای اولین‌بار در خودروی مدرن بنتلی، نماد Flying B به‌صورت جمع‌شونده طراحی‌‌ شده و از این نشان برای خوش‌آمد‌گویی به راننده در هنگام ورود به‌ خودرو، استفاده‌ شده است.

به‌عنوان ادای احترام به بنتلی S1 کانتیننتال ‌فلایینگ اسپر مدل ۱۹۵۷، در جلو‌پنجره خودرو از پره‌ّهای عمودی استفاده‌ شده است. بنتلی محصول جدید خود را با ۱۷ انتخاب رنگ متفاوت و تزئین کرومی روشن یا تیره برای قسمت زیرین جلوپنجره، عرضه خواهد کرد. چراغ‌های جلو در حالت استاندارد از رگه‌های کرومی بهره می‌برند تا در هنگام روشنایی، تلالو بیشتری داشته باشند.

چراغ‌های عقب هم با نشان B طراحی شده‌اند و نمایانگر شکل الماس نشان کانال‌های سیستم تهویه در داخل کابین هستند. برای کابین خودرو، ۱۵ انتخاب رنگ متعدد برای پوشش صندلی‌های موجود است و بنتلی فلایینگ اسپر از اولین پوشش سه‌بعدی جواهرنشان در پنل درها بهره می‌برد.

روکش‌های چوبی و تیره هم برای داشبورد قابل سفارش است و مشتریانی که بیشتر تمایل به شخصی‌سازی خودرو داشته باشند، می‌توانند روکش دوگانه را سفارش بدهند. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برگردان در قسمت میانی داشبورد قرار‌ گرفته؛ اما در حالت عادی، نمایشگر زیر روکش چوبی داشبورد مخفی می‌ماند. در انتخابی دیگر، در هنگام مخفی ماندن نمایشگر، سه نشان آنالوگ کرنومتر، قطب نما و دما سنج هم روی روکش نمایشگر نصب می‌شوند. سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو در حالت استاندارد، قابلیت ارتقا به سیستم صوتی حرفه‌ای Bang & Olufsen با ۱۵۰۰ وات قدرت و ۱۶ بلندگو را دارد.

در گران‌ترین آپشن، سیستم صوتی Naim با توان ۲۲۰۰ وات و ۱۹ بلندگو با مبدل بِیس فعال برای صندلی‌های جلو قابل سفارش خواهد بود. قلب تپنده‌ی بنتلی فلایینگ اسپر، پیشرانه‌ی ۶ لیتری W12 با ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته که در مدل بنتایگا اسپید هم به‌کار رفته بود. انتقال قدرت در این خودرو به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی دوکلاچه‌ خودکار انجام می‌گیرد. با وجود ابعاد بزرگ و وزن قابل‌توجه ۲,۴۳۵ کیلوگرم، خودروی سدان لوکس بنتلی تنها در مدت زمان ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد.

سقف سرعت هم به ۳۳۳ کیلومتربرساعت می‌رسد که برای چنین خودروی سنگین‌وزنی بسیار تحسین‌برانگیز است. با بهره‌گیری از سیستم فرمان‌پذیری تمامی چرخ‌ها و تقسیم وزن بهتر، فلایینگ اسپر از سایر خودروهای بنتلی اسپرت‌تر است. سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ برای اولین‌بار در خودروهای بنتلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب را درخلاف جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند تا حس فرمان‌پذیری سبک‌تری را شاهد باشیم.

علاوه‌براین، در موارد استفاده شهری و پارک خودرو در سطح شهر، این سیستم به کمک راننده خواهد آمد. توزیع انتقال قدرت ۶۰:۴۰ بین چرخ‌های جلو و عقب در بنتلی فلایینگ اسپر بدون تغییر باقی‌ مانده و باتوجه‌به میزان اصطکاک چرخ‌ها و شرایط جاده‌ای، این میزان به‌صورت هوشمند تغییر می‌کند. با بهره‌گیری از ۶۰ درصد هوای بیشتر در سیستم تعلیق بادی، اکنون سواری خودرو بهبود یافته و سیستم کنترل فعال ضربه‌گیرها به پایداری بیشتر کمک می‌کند. دیسک‌های ترمز ۴۲۰ میلی‌متری هم بزرگ‌تر از نسل قبلی هستند تا قدرت کافی برای متوقف کردن توان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را داشته باشند. اولین ثبت سفارش‌های برای خودروی جدید بنتلی از پاییز امسال آغاز می‌شود و اولین نمونه‌ها در اوایل سال ۲۰۲۰ به‌مشتریان تحویل داده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید