مجلس راه میانبر حل مسائل فرهنگی است

    کد خبر :55558

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل بیشتر و مستمر وزارتخانه متبوعش با نمایندگان تاکید کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، سیدرضا صالحی امیری گفت: مجلس شورای اسلامی راه میانبر برای حل مسائل فرهنگی و هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: براساس مبانی قانونی، ساختاری و اندیشه امام (ره) مجلس در راس امور است بنابراین همه قوا باید به خانه ملت پاسخگو باشند.

وی با اشاره به حضور هر هفته خود در مجلس شورای اسلامی و دیدار با نمایندگان در روزهای سه‌شنبه‌ و تاکید بر استمرار این دیدار‌ها، گفت: به لحاظ حقوقی تابعیت دستگاه‌ها از مبانی قانونی مصوب مجلس، الزامی است و همه باید پایبند به قانون باشیم.

صالحی امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه تعامل با نمایندگان بر عهده وزرا است، شخصا نزدیک‌ترین مسیر برقراری این تعامل را حضور در مجلس و دیدار مستقیم با نمایندگان به منظور پیگیری مطالبات فرهنگی حوزه‌های انتخابیه آنها‌ می‌دانم.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه هر هفته به همراه معاونان پارلمانی و حقوقی و برخی معاونان و دیگر به مجلس می‌آید تا در‌‌ همان دیدار‌ها مسائل را پاسخگو باشد، افزود: خوشبختانه نمایندگان با تعامل مناسب با دستگاه بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط بهتری را برای همکاری فراهم کرده‌اند.

این عضو کابینه یازدهم دولت با بیان اینکه انگیزه‌های نمایندگان مردمی و دینی است، ادامه داد: آن‌ها برای ارتقاء و تقویت حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به تعامل بیشتر و مستمر با نمایندگان تاکید دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به‌عنوان یک وزیر از دو مسیر متوجه مشکلات فرهنگی استان‌ها می‌شوم؛ یکی اداره امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسیر دیگر از طریق نمایندگان است؛ بنابراین تجمیع این دو مسیر کمک بسیاری به روند تصمیم‌گیری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید