بهره‌مندی ۷۰۰۰ خانوار تهرانی از زکات فطره

    کد خبر :555575

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از بهره مندی ۷۰۲۳ خانوار از زکات فطره خبر داد و گفت: در مجموع ۲ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

جواد صفاری با بیان اینکه با برنامه ریزیهای انجام شده زکات فطره در سه مرحله برای امور مددجویان هزینه شد، ادامه داد: ۲ میلیارد تومان فطریه پرداختی مردم در مرحله اول به ۳۱۹۱ خانوار، در مرحله دوم ۱۹۳۷ و در مرحله سوم نیز به ۱۸۹۵ خانوار تحت حمایت تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ذکر شده شامل فطریه عام و سادات بوده است، بیان کرد: در مرحله اول یک میلیارد تومان، در مراحل دوم و سوم نیز در مجموع یک میلیارد تومان برای امور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران اختصاص یافت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پرداخت فطریه در شش سرفصل پرداخت می شود، افزود: تامین هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج، کمک هزینه دانشجویان، مساعدتهای موردی، تامین لوازم ضروری، پرداخت اجازه مسکن و پرداخت هزینه‌های درمان (فرانشیز) سرفصل‌هایی است که فطریه برای آنها پرداخت می شود.

صفاری تاکید کرد: بر اساس نیاز سنجی مددکاران خانوارهای واجد شرایط معرفی و بر اساس نیاز آنها فطریه از طریق صندوق امداد ولایت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی یادآور شد: ۶۴۶۷ خانوار از فطریه عام و ۵۵۶ خانوار از فطریه سادات بهره مند شدند.

به گزارش مهر،صفاری خاطر نشان کرد: کفارات عمد و غیر عمد نیز به خرید نان و ماکارونی برای مددجویان اختصاص می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید