آیفون احتمالا خارج از چین تولید می شود

    کد خبر :555360

«فاکس کان» اعلام کرده در صورت بالا گرفتن تنش های تجاری میان آمریکا و چین می تواند آیفون را در کارخانه این شرکت در خارج از کشور تولید کند.

بزرگترین کارخانه تولید کننده موبایل های اپل اعلام کرده در صورت تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا می تواند آیفون را خارج از چین تولید کند.

شرکت تایوانی «فاکس کان» میلیون ها آیفون را در کارخانه های خود سرهم می کند. این شرکت اعلام کرده ظرفیت کافی برای تامین تقاضای آیفون در کارخانه های خود خارج از چین را دارد. لیو یانگ وی مدیر این کارخانه در این باره گفت: ۲۵ درصد ظرفیت تولید ما خارج از چین است. ما به اپل کمک می کند تقاضای آیفون در بازار آمریکا را تامین کند. ما ظرفیت کافی برای تامین تقاضای اپل را در اختیار داریم.

این درحالی است که فاکس کان تاکنون بخشی از تولید آیفون را به هند منتقل کرده تا از مالیات بر واردات در چین رهایی یابد.

این شرکت همچنین تعهد کرده میلیاردها دلار در کارخانه خود در آمریکا که در ویسکانس قرار دارد، سرمایه گذاری کند. البته بعید به نظر می رسد در این کارخانه آیفون تولید شود.

اگر دونالد ترامپ تعرفه مالیات بر واردات به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار بر کالاهای چینی وضع کند، اپل با این شیوه می تواند خود را از شر این مالیات خلاص کند.

قرار است آیفون های جدید در ماه سپتامبر رونمایی شوند و هرگونه افزایش مالیات بر واردات کالاهای چینی به معنای گرانتر شدن دستگاه های این شرکت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید